Alweer op de helft!! - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu Alweer op de helft!! - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft!!

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

11 April 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Hallo allemaal!!!

Nou wederom een week omgevlogen wat betekent; weer een nieuw verslag! Holleee!

Deze week was het heerlijk zomerweer, echt raar want het is nu al 3-4 weken herfst;p. De hele week was het rond de 30 graden en vooral het weekend was heeeerlijk warm! Over de 30 en volop zon.

Doordeweeks liep ik natuurlijk weer stage en had ik mijn presentatie moeten geven voor Anne-Marie (stagebegeleidster), haar man Jack (Meegekomen naar Zuid-Afrika) en mijn stagebegeleidster en baas van Relocation Africa; Rene.
Eerst gaf Rene Jack en AnneMArie een rondleiding door het bedrijf en vertelde wat iedereen doet en wat hun rollen zijn waarna wij plaats namen in de vergaderruimte. We begonnen eerst een beetje te praten met hoe ik het doe, over mijzelf als persoon; ''Tom is nogal rustig en erg nuchter, laat zich niet snel gek maken'', dit was (kort) een samenvatting van mijn persoonlijkheid. NAtuurlijk werden er ook andere dingen verteld over mij; dat ik het goed doe, blij zijn mij hier te hebben en ik goed zelfstandig te werk ga (aangezien REne halve dagen werkt en ook niet de volle week). Zij is blij met een stagiair als mij te hebben want op mij hoeft zij niet te ''babysitten''.
Allemaal leuke dingen om te horen natuurlijk, helemaal met de tussentijdse beoorling voor de boeg (komende vrijdag) Spannend!!! Dan moet Rene mij gaan beoordelen hoe ik het tot nu toe doe, en mij dan ook een cijfer geven.
Verder over de presentatie; nou ik had een paar dia's gemaakt en begon eerst te vertellen (allemaal in Engels ofcourse) '''Waarom ik stage in Zuid-Afrika wilde volgen'', wat mijn verwachtingen waren etc. Daarna vertelde ik wat over mijn ervaringen hier, wat ik hier aantrof en of ik alles zo'n beetje wel verwacht had.
Tot slot vertelde ik Annemarie en Jack nog wat over mijn projecten en werkzaamheden die ik hier doe voor Relocation Africa.
Ik heb btw vandaag weer een opdracht erbij gekregen. Ik mag een informatieboekje-prototype helemaal gaan inlezen en checken op spellingsfouten, typfouten, vermiste paginanummers en dergelijke.
De woensdag was kortom een succesvolle dag.

Het weekend was weeeeederom geslaagd. We hebben iedere dag een activiteit gedaan.

De vrijdag;

DE vrijdagavond gingen wij met ons huis (10 man) en het andere studentenhuis, 1 straat verderop, (8 man) met zen allen naar ABSA of Club 31. Dit is een club op de 31ste verdieping midden in de stad. Deze club staat er wel bekent om zijn super strenge en unfaire klerenkasten/uitsmijters. Zo zeggen zij dat mensen onder de 23 jaar niet toegelaten worden. ONZIN!!! Mooie meiden van 19/20 worden gewoon binnen gelaten zonder ID te laten zien. Jeremy kwam er al 2 keer niet in en had er nu ook al geen vertrouwen in. Ik zelf had mij een mooie hemd aangedaan die ik de ''Rene van der Gijp- hemd'' noem, lijkt namelijk erg veel op de hemden die hij draagd Hahah. Ook had ik Manouk om mijn arm. Ik had gevraagd of zij mijn vriendin wilde spelen aangezien je dan wel binnenkomt, ofjah grotere kans. En jaaaa hoor. Ik hoefde niet eens mijn ID te laten zien, heb ook niet eens entree betaald hahaha.
JEremy aan de andere kant kwam weeeeer niet binnen. Ook niet met een ''nepvriendin'' (aangezien Judith en Joey die avond niet meegingen). Echt K-U-T!!. Ik wilde met JEremy anders wel naar Dupliners gaan (andere club) maar hij had mij al gesmst dat hij naar Joeys en Judith apartement ging. Eigenlijk wel het beste, want Jeremy had het al zwaarxD We waren om half 12 daar binnen en vertrokken rond een uur of half 5.
Heeerlijk geslapenxD

Zaterdag

WEl maar voor 2 uurtjes want ik sliep pas om 6 uur en werd om 8 uur alweer wakker want de bel ging.....een man die de Townshipstours verzorgd kwam een studente ophalen die mee zou gaan....ik kon niet meer in slaap komen en dat kon eigenlijk al niet meer aangezien de 3 J's mij over anderhalf uur kwamen ophalen om naar StellenBosch te gaan. Dit is een studentenstad, een uurtje rijden van KAapstad af, waar de meeste aantal wijngaarden ter wereld liggen!! Nou aangezien Joey wel van een wijntje houd ging hij aan de ''winetasting''....ik natuurlijk had de dankbare rol als BOB. Geen probleem ik drink toch geen wijn.
Het was een leuke middag, super mooi uitzicht, mooi weer en de midddag was weer lekker gevuld. De avond was meer chillen, ff lekker helemaal niks, wat films gekeken.

De zondag

Na heerlijk geslapen te hebben (vanaf half 11 al) ging mijn wekker om half 6. Om half 8 zouden Judith en Joey Jeremy mij en Denise (Nieuw amerikaans meisje dat woont in het andere studentenhuis) ophalen om naar de Crystal Pools te gaan!! Zoals ik in een eerder verslag al verteld had gingen wij eerder ook al eens daarnaartoe maar aangezien wij pas om half 12 daar waren en er PER DAG Max. 100 mensen binnen worden gelaten kwamen wij niet meer binnen.
Vandaar het plan om lekker vroeg te vertrekken.
De Crystal Pools is een natuurpark. Zoals de naam al zegt zijn het poelen, 5 wel te verstaan, die zijn ontstaan door de slijpende werking van het bergwater.
Nou eenmaal aangekomen moesten wij 15 Rand entree betalen (per persoon). Dit is 1 euro 50. Echt geen geld. Wij hadden al van andere studenten gehoord dat het een flinke wandeling zou worden voordat je eenmaal bij de poelen aan zou komen. En ja hoor, totaal geen paden aangelegd ofzo, wij dienden echt te klimmen over de rotsen, schaaften onze benen langs de struiken en rotsen en moesten vooral oppassen voor de gladde en losse stenen. Joey had zijn been al opengereten nadat hij in de bosjes was gevallen. Ikzelf had schaafwonden aan mijn been nadat ik half in een cactus vielxD hahaha klinkt nu best grappig. Na een dik uur gewandeld te hebben kwamen wij dan uiteindelijk aan.....ooooh wat mooi, een en al natuur. We hadden heeeerlijk gezwommen en genoten van de stilte. Foto's komen zo snel mogelijk op mijn Hyves-site. Wij waren er ongeveern van 10.30 tot 16.00 uur gebleven. Wij moesten natuurlijk ook de hele weg weer teruglopen. Aangezien de terugweg lastiger was hadden wij er wel korter over gedaan dan de heenweg...
Eenmaal bij de auto teruggekomen gooide ik het laatste beetje water over mijn hoofd heen, lekker cool, en reden wij richting huis. Jeremy en ik zette Denise, Joey en Judith bij hun huizen af waarna wij nog even snel de DVD's terug moesten brengen naar de Videotheek. Dvd's teruggebracht en 2 nieuwe gehaald waaronder ''Marley and Me''. Dit is een grappige film over een labradorhond die echt een puinhoop van alles maakt. Op het einde is de film wel echt zielig als die hond sterft, daarover later meer:P
Nadat wij betaald hadden voor de films wilden JEremy en ik het kaartje betalen van de autogarage, zodat wij weer eruit konden rijden.....alleen....die machine was kapot!!! Echt weer iets voor ons....Wij hadden de knop ''HELP'' ingedrukt en de man zei dat hij zo snel mogelijk zou komen. Nou na 15 minuten gewacht te hebben kwam er nog niemand....ik hekel echt die mentaliteit hier, verschrikkelijk, niks sjieks of relaxt aan alleen vervelend en ''bloed-onder-de-nagels-vandaan-halend'' haha. Nou, nog maar een keer op de knop drukken....na 1 minuut ging de slagboom omhoog....nou een dik kwartier moeten wachten maar wel gratis geparkeerd:D:D toch weer 50 eurocent bespaard hhaha.

Die avond gingen wij dus Marley and Me kijken......de hele film was leuk en iedereen (jeremy, Manouk, Lenneke en ik) konden er wel om lachen....behalve het einde. Jeremy en Manouk wilden dat stukje niet zien en liepen de kamer uit haha, wel begrijpelijk want dat stuk was echt te zieligxD MAargoed

Vandaag zit ik weer op kantoor en heb dus die nieuwe opdracht gekregen, verder zal ik weer verder werken aan mijn contract. Ook zal ik OF vandaag en anders morgen naar de bibliotheek gaan om meer research te gaan doen.

Veeel groeten daar!!

  • 11 April 2011 - 08:44

    Manouk:

    Ben jaloers op je stage! Ik doe weer eens niks en wacht op mijn supervisor blehh..Vandaar mijn snelle reactie ;) En ik moet gewoon even één ding zeggen: ehmmm je bent vergeten te vertellen wat er zaterdagochtend is gebeurd...

  • 11 April 2011 - 08:49

    Tom Op Den Kamp:

    Ooow:S Ja ik merkte het al aan Facebook, ik werd weer eens getagd door ene Manouk Kroon hahah.
    Wel superleuke foto's allemaal!
    Hahah ben ik niet vergeten:P Zal ik noooit vergete, maar kan ik hier beter niet vermelden...

  • 11 April 2011 - 13:34

    Joey:

    Dat kun je best vermelden tom!!! Denk dat iedereen dat leuk vind om te horen! Is ook niks voor je voor te schamen, gebeurd ons allemaal een keer!

  • 11 April 2011 - 19:14

    Gonnie:

    Hey Tom,
    De DVD Marley en Me ligt hier thuis al maanden in de la.....!
    Leuk verhaal weer en wat was er zaterdagmorgen gebeurd?????!!!!
    Hoe meer vage opmerkingen hoe nieuwsgieriger ik word.
    Kan ik er ook om lachen?
    Ik heb je mailwisseling met Pap gelezen en nee ik was het niet die te hard heeft gereden op de rijksweg in de Heeg. Het was tenslotte de polo en daar rijd ik maar heel zelden in.
    Leuk geprobeerd maar Pap en ik hebben voor deze keer maar je boete betaald.(lief he)
    Groetjes aan iedereen daar,we bellen binnenkort weer!
    Dikke kus

  • 11 April 2011 - 20:30

    Denise ODK:

    Hey Tommieboy!

    Wajoww! Een Denise ^^ Waarschijnlijk Denice (gezien ze Amerikaans is). Maargoed een naamgenote!

    Ben benieuwd naar de foto's van de Crystal Pools ;D Lijkt me echt relaxt om daar te mogen zwemmen! Wel jammer van jullie benen >.<

    Oh "Marley and Me" bij die film moest ik BIJNA huilen, net niet ;P Maar ik had het boek wel gelezen en toen moest ik wel huilen. Herriner me een scene thuis.

    *Ik lig helemaal snikkend in bed, komt Simone mijn kamer binnen, die helemaal "Wat is er?!", ik zo "Marley is dood!". Haha, echt grappig :P*

    Nog veel plezier en nog veel succes deze week!

    ¡Adíos Amigo!

  • 12 April 2011 - 08:28

    Tom Op Den Kamp:

    @mam:
    Hahah,
    Ja ik kon het proberen he mam, aangezien jij toch vaker voor boetjes zorgt op die route:P
    Ik had het al gehoord van pa ja....THANKS!:D
    Jaaa je kunt er wel om lachen, misschien dat ik het vertel als ik terug ben, maar ik heb zoveel te vertellen dan, daar is dit niks bij.

    @Denise:
    Ja ik heb geen flauw idee hoe je haar naam schrijft, ik heb zowieso van 3-4 mensen hun namen verkeerd geschreven in mijn mobiel hahah. Ziet er wel grappig uit, heb het gewoon geschreven zoals je de namen uitspreektxD.
    JA die film was wel zielig he;p BIJNA huilen:P grote meid hoor hahah.
    Mijn god ik zie het al helemaal voor me jij huilend met een boek in bed haha:)
    Leuk van jullie reacties!!!
    GRoetjes!

  • 12 April 2011 - 13:45

    Oma En Opa:

    Hallo die Tom je foto met dat prachtige,uitzicht ont vangen,dit doet ons denken aan Rio deJaneiro,alleen die mijnheer die daar stond,was een beetje langer en wel,35 meter lang en een spanwijdte,van 28 meter.Dus nog maar flink braaien dan haal je dat ook wel.Het uitzicht leek er wel op.Jongen nog drie maanden,ben je weer hier en zal je nog,lang kunnen nagenieten van wat je allemaal meegemaakt hebt.Dus geniet er nu nog maar goed van.Alleen jammer Ad en Marion,hadden geen kaart mogen ontvangen.Hou er de moed maar in,en tot ziens... Doeiiii

  • 13 April 2011 - 07:28

    Tom Op Den Kamp:

    Hallo Opa en Oma,

    JA het is hier ook echt fantastisch, we hebben ook de route uitgestippeld die wij met de auto willen gaan doen (de helft van de Garden Route). Ongeveer 500 km rijden in 5 dagen, 4 dagen overnachten. We gaan onderweg enorm veel doen waaronder Struisvogelrijden hahah.
    Fijn dat u de kaart mooi vind:) Ik heb inderdaad nog niet naar iedereen kaarten verstuurd aangezien ik nog niet veel foto's kan uploaden op Hallmark.nl. Ik wilde een week wachten tot ik nieuwe fotos op die site had gezet.....Anders zou iedereen kaarten van mij krijgen met dezelfde foto's, vind ik ook zo stom dan niet? haha.
    Ik heb mijn moeders kant van de familie vanwege die reden helaas ook nog niks kunnen sturen.....internet is hier zo enorm traag, duurd letterlijk 3 kwartier voordat 1 foto is geupload (op die site).

    Bedankt voor de reactie en groetjes!!

  • 15 April 2011 - 11:31

    Jose:

    Ja Tom, vandaag heb ik vrij en kan ik iedereen zijn site eens lezen. Ben ook wel nieuwsgierig geworden naar die bewuste Zaterdagochtend waar Manouk het over heeft. Komen wij dat nog te weten? Kom gooi het in de groep dat kunnen wij (ons filmgroepje van Gonny en ik) eens goed lachen. Of is het niets om te lachen. We kunnen het natuurlijk ook aan Manouk zelf vragen!!!!!!!!!!!!
    Nee Tom, als je het niet wilt vertellen, moet je het ook niet doen. Ik hoop dat jullie allemaal een goede ervaring opdoen die je de rest van jullie leven meenemen. De groeten uit Groesselt en wij hopen nog veel leuke verhalen van jou te lezen.

  • 16 April 2011 - 17:49

    Marjo Huntjens:

    Hoi Tom,
    Je verhalen weer eens gelezen, was voor mij al weer even geleden, een beetje druk geweest. Erg leuke verhalen, tja jongen dit is een tijd daar denk je je hele leven nog aan terug.
    Hier in Rijckholt alles ok. Koen heeft net z'n proefwerkweek gehad en of hij dit jaar zal slagen is nog maar de vraag.Hij gaat straks weer op stap tot morgenvroeg! Peter is weer volop aan het fietsen de Amstel gold race is weer bezig. Vorig weekend waren z'n teamgenote van de mountainbike club hier geweest erg leuk.Verder wensen we je nog een fijne tijd en tot.....
    Groetjes Marjo, doe ook de groeten en Joey.

  • 18 April 2011 - 13:11

    Hans En Reiny V Eijk:

    hallo tom wat een leuk verslag , geniet er maar lekker van want daarna denk en praat je er nog jaren over vooral veel foto,s maken dat scherpt je herrinnering . er is genoeg te ontdekken in kaapstad en verder vr gr hans en reiny apeldoorn

  • 18 April 2011 - 13:36

    Manouk:

    Geen verslag vandaag?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 37026

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: