2 maanden om!!!:0 - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu 2 maanden om!!!:0 - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

2 maanden om!!!:0

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

04 April 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Ollah!!

Zo weer een week geleden sinds ik mijn laatste verslag op de site heb gezet, weer tijd voor een nieuwe dus!!

Ook deze week was weer lekker snel omgegaan, echt ongelofelijk dat het nu alweer de 4e van april is!!:0
Het weer hier is nog altijd wel lekker, ookal is het nu al officeel 2 weken herfst> veel valt er niet aan te merken. De zon komt alleen wat later op en gaat eerder omlaag. Wel is het wat meer bewolkt de laatste dagen maar als de zon eenmaal doorkomt kan het gemakkelijk de 30 halen.

Nou doordeweeks, afgelopen week, was het wel druk. Ik moest mijn stageplan verbeteren, werken aan het contract en een begin maken aan mijn presentatie. Annemarie, 1 van de 2 stagecoaches van mijn school, komt woensdag langs bij mijn stage en ik moet dan voor haar en de baas (stagebegeleidster hier) van Relocation Africa een presentatie houden (in het Engels) over mijn werkzaamheden en ervaringen hier. Wat vrij makkelijk is want het gaat immers over mijzelf haha.

De dinsdagavond gingen de 3 J's, Evelien en ik naar Tommý's. Dit is een cafe in Kaapstad waarvan de eigenaar een Nederlander is. Zoals jullie wel zullen weten had Nederland die avond moeten spelen tegen Hongarije. De sfeer was echt FANTASTISCH!! Er hingen 5 tv's aan de muur en 1 groot scherm waarop de wedstrijd, met Engels commentaar, werd afgespeeld. Heel veel Nederlandse studenten waren er waaronder een stuk of 15-20 die wij kenden kortom; Een leuk avondje. De wedstrijd zelf hielp ook mee aan de sfeer.....Goeiedag wat een KNOTSGEKKE wedstrijd!! IEdereen flink aan het juichen toen het 4-3 werd en uiteindelijk de opluching na de 5-3. De goal van Van Nistelrooy was toch wel de coolste en die van Kuyt de mooiste..maargoed genoeg over voetbal (he nichtjes? hahaha).

De vrijdag had ik de hele dag vrij genomen omdat de 3 J's en ik naar ''Home Affairs'' moesten gaan om daar onze Visums te verlengen. Onze Visums zijn maar 90 dagen geldig en aangezien ik langer in Zuid Afrika verblijf moet deze verlengd worden. Nou....Na een uur gewacht te hebben waren wij aan de buurt, alles was in orde behalve mijn kopie van mijn bankafschrift. Ze kon namelijk niet zien hoeveel geld ik had (ik dacht dat zij alleen hoefde te zien dat ik maandelijks een vast bedrag over krijg geboekt van de regering en mijn ouders, niet dus). Ik moest naar een internetcafe gaan om daar een kopie te maken van mijn spaarrekering. Gelukkig heb ik genoeg gespaard want ''I have enough money''. Zij moeten dit weten om er zeker van te zijn dat ik hiet NIET ben voor een baan.
Nou bankafschrift goedgekeurd ik blij....helaas volgde een volgende teleurstelling; mijn stageovereenkomst was niet goed. Zoals jullie weten zou ik eerst stage lopen tot en met de 1e van mei maar is dit verandert in de 1e van juli. Nu stond op mijn stageovereenkomst nog altijd de 1e van mei. Karin (vrouw die onze stageplekken en verblijf geregeld heeft hier in ZA) had Jeremy en mij (hij heeft hetzelfde probleem) verteld dat dit geen probleem was. ''Gewoon doorstrepen en met pen de goede datum opschrijven''. Nou dus niet; Dit werd namelijk als fraude gezien.
Vandaag moeten Jeremy en ik aan onze stagebegeleiders vragen of zij een brief willen schrijven waarin zij verklaren dat wij stage lopen bij hun tot en met de 1e van juli, met handtekening en stempel van het bedrijf.
Morgen (dinsdag) moeten Jeremy en ik dan weer helemaal terugkomen om onze visum opnieuw te regelen....Geweldig.
Waarom morgen? Omdat onze visums aan het eind van deze week verlopen zijnxD Handig...

Nou dat word me nog wat... De vrijdagavond hadden wij ons echter vermaakt op een groot feest ''Kinky 80's 90's pary''. Het was opzich wel een leuk feest en we waren ook met een supergrote groep van 20-30 studenten. Wij hadden eerst met de hele groep bij mij thuis in de woonkamer ingedronken waarna wij 4 grote taxi's besteld hadden om naar het feest te gaan.
De muziek was wel leuk (totaal niet jaren 80 of 90 maarja maakt mij dat uit) alleen waren wij de enige blanken hahah. Dan voel je je op de een of andere manier toch een beetje bedreigd (totaal niet discriminerend bedoeld ofzo).

De zaterdagmiddag was echt cool!!! Judith, Evelien, Jeremy, Manouk, Lenneke en ik gingen met zijn zessen naar Ratanga Junction. Dit is een pretpark wat 20 minuten rijden ligt van Kaapstad. Echt een superrelaxte middag!!. Het was helemaal niet druk en we konden zo doorlopen (5 minuten wachttijd overal). Ik heb zelfs mijn angst voor ''enge, over de kop gaande'' achtbanen overwonnen!!! De laatste keer dat ik in een achtbaan zat was 6 jaar geleden in de middelbarexD Ik ging wel vaker in achtbanen zolang ze maar niet over de kop gingenxD (heb lichte hoogtevrees). Nadat wij alle achtbanen hadden gehad was er nog 1tje over....The Cobra. Deze achtbaan was echt scary...Je zat niet in een karretje OP de rails maar in plaats daarvan hing je onder de railsxD met je voeten en benen gewoon hangend naar beneden.
Ging deze achtbaan over de kop? oooow jawel!! en niet 1 keer.....2 keer gewoon en 2 kurkerntrekkers waarvan 1 dubbele!!! Een kurkentrekker is waar de baan een rondje van 360 graden maaktxD Echt verschrikkelijk zag dat uit.
Ik had besloten om toch te gaan en nam Jeremy met mij mee (ook al zon held op dat gebied). Oooow wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb:D Het was UBERCOOL!!! Toen we eenmaal gingen schreeuwde ik het uit maar na 20 seconden lachte ik hardop tijdens de rit. Ook op de foto zie je mij met een Huge BIg smile hahah en jeremy naast me met een minder overtuigende smilexD HAhaha. Ik heb de foto gekocht als ''bewijs'' haha.
Ik heb besloten om in mei, met mijn verjaardag, mijn volgende angst te overwinnen; Ik ga dan SKYDIVEN!!! IIIEEEEH!!
De zaterdagavond zijn wij wederom uitgegaan, wat ook zeer geslaagd was.

De zondag was echt een lekkere rustdag, de was gedaan, buiten gechillt, wat voor school gedaan en boodschappen gedaan.

Nu ben ik mijn presentatie aan het voorbereiden, alles aan het regelen omtrent de visum en ik heb contact opgenomen met Annemarie, ik kan vandaag mijn spullen ophalen die mijn ouders haar hebben meegegeven.....IK HOOP EINDELIJK WAT TE LEZEN:D:D!!

Veel groetjes daar allemaal!!

  • 04 April 2011 - 13:55

    Anne-Marie:

    Ben blij dat je het makkelijk vindt om die presentatie woensdag te gaan houden... dacht nog wel dat je daar tegenop zag maar dat blijkt dus wel mee te vallen. Gelukkig maar. Volgens mij hebben we je horen schreeuwen afgelopen zaterdag want toen waren Jack en ik in de buurt (shoppen in Canalwalk).
    Tot over anderhalf uur, verheug je maar op wat we hebben meegebracht uit Nederland.
    groetjes Anne-Marie en Jack

  • 04 April 2011 - 20:59

    Mark:

    aaah tommm ,
    enne durf je eindelijk de achtbane in :P:P
    Grapje , maarja lijkt me wel egt vet als je gaat skydive ^^

    Succes met je presentatie!

    Grtzz,

    Markkk

  • 05 April 2011 - 10:57

    Tom Op Den Kamp:

    @ Anne-Marie: Haha nouja makkelijk, het gaat over mijzelf dus het MAG niet misgaan he hahah.
    Nog bedankt voor de spullen, ik ben er nog steeds superblij mee!!

    @Iedereen: Mijn ouders hebben Anne-Marie 4 donald ducks, een voetbalmagazine (VI) en gamemagazine gegeven, zooo blij mee wat hollands leesmateriaal:D

    @ Mark: Joo Mirboy, ik durfde altijd al achtbanen in, zolang ze maar niet over de kop (of zoiets dergelijks) gingen:P hahah.
    Ja ik heb enorm veel zin om te skydiven.......;p
    Thanks mate!! Werk ze nog op stage en doe Clint de groeten.

  • 05 April 2011 - 13:20

    Marly:

    Hallo Neef,

    Wat een mooi verhaal weer....
    Vandaag is je schitterende kaart aangekomen. Dank je. Formaat brievenbus zo ongeveer, xD. Je staat weliswaar niet tussen de pinguins, maar Kaapstad aan je voeten is natuurlijk prachtig, zó Tom.....

    Wat leuk dat je zo veel overwint en dat je er ook nog plezier aan beleefd. Dat skydiven lijkt me übergeweldig, haha, maar op dat verhaal moet ik nog een tijdje w8en dus... Geniet maar van je DD's en ja hoor, er is minimaal 1 nichtje dat voetbalverhalen wel leuk vindt....
    Enne ook suc6 verder met je stage (want was daar niet alles om begonnen?) Morgen ga ik met Peter 5 daagjes naar Berlijn (zijn verjaardag vieren, haha)Hij is nog lekker bruin van de wintersport, maar bij jou haalt ie het niet hoor! Geniet van je avontuur en tot weer eens een keer xD
    kus Marly.

  • 05 April 2011 - 18:59

    Simone:

    Wat 'n mooie kaart ontvingen we vandaag! Echt súperleuk! Dankjewel! :) Mam meteen: kijk, kijk, aan wie die is gericht! (Marly dus, haha xD)...
    & weer zo'n leuk verhaal! Heerlijk om te lezen dat je zo geniet!! Is 't nog gelukt met de visa? Succes morgen met je presentatie! Je hebt zóveel te vertellen en je schrijft er altijd super enthousiast over... Kan niet mis gaan! :)

    Heel veel liefs, Simone

  • 06 April 2011 - 06:49

    Tom Op Den Kamp:

    @Marly en Simone: Haha nou ben blij dat jullie de kaart mooi vinden:) Vond het ook erg leuk om foto's uit te kiezen er deze erop te plakken.
    Ja van mij mag dat skydiven wel even duren haha, eerst gaan wij nog de ''Garden Route'' doen met Pasen. Dit is een route (die wij met de jeep gaan doen) van 5 dagen (4 heen 1 terug) langs de kust. Kunnen er struisvogelrijden, bunjeejumpen, safari in een natuurpark en nog veel meer.....we slapen gewoon ''op de jeep''. Zit namelijk een ingebouwde tent op het dak.....wordt wel mooi:D

    Ja ik heb mijn visum geregeld, gelukkig. Er zat nu een ''gekleurde'' vrouw achter de balie en die was zoooo soepel, keek niet eens naar mijn bankafschrift. De vorige was een blanke vrouw en die hield zich wel (overdreven) netjes aan de regels.

    Groetjes daar!!

  • 06 April 2011 - 13:09

    Manouk:

    hiihihi... de zondagavond was inderdaad erg leuk. heb zeer gelachen ;) (meidenbarbecue)

  • 06 April 2011 - 13:10

    Manouk:

    ik bedoel natuurlijk de zaterdagavond ;)

  • 06 April 2011 - 13:17

    Tom Op Den Kamp:

    @Manouk: .....Ik heb daar maar niks over geschreven hahahxD

  • 06 April 2011 - 18:29

    Gonnie:

    Sorry voor de late reactie Tom, ik heb je verhaal natuurlijk allang gelezen maar nog niet de rust gehad om even een reactie te schrijven.
    Ik ben nu toch wel nieuwsgierig naar die "meidenbarbeque".
    Raar he dat je zo blij kunt zijn met oa een paar Donald Ducks als je een paar weken in het buitenland bent.
    Jammer dat je pakketje nog altijd niet is aangekomen. Ben benieuwd hoe je presentatie vandaag is gegaan, we zullen je vanavond even proberen te bellen.
    Groetjes en dikke kus!

  • 07 April 2011 - 06:48

    Tom Op Den Kamp:

    @Iedereen: De presentatie ging gewoon lekker....de stagementor van onze school (annemarie) is met haar man langsgeweest bij mijn stage (Gisteren). Mijn stagebegeleidster hier (Rene) had hun een korte rondleiding gegeven waarna wij in de '''vergaderkamer'' een gesprek hadden over mijn functioneren, mijn presentatie; mijn verwachtingen, ervaringen en mijn werkzzaamheden hier en een kort stukje over het bedrijf. Tussendoor werden er vrage gesteld door Jack en Annemarie. Het gesprek liep echt lekker en ik vond het heel erg leuk om weer eens bekende gezichten te zien, we vergaten, na anderhalf uur, bijna de tijd hahah. Toch een goed teken leek mij zo.
    Vanavond gaan wij met alle studenten, annemarie en JAck eten bij Toni's. Wordt een gezellige avond dus!:D

  • 07 April 2011 - 20:29

    Gerrie:

    Hoi Tom, succes met je presentatie en geniet van je verblijf in ZA Groeten uit Apeldoorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 37033

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: