Garden Route ...TOP!!:D (part 2) - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu Garden Route ...TOP!!:D (part 2) - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Garden Route ...TOP!!:D (part 2)

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

28 April 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Good Morning!! How Izzit?

Nou zoals jullie wel weten ben ik nu 2 dagen terug van de Garden Route. Dit was een 5 daagse trip langs de zuidkust van Zuid-Afrika die ik samen met de 3 J's (Jeremy, Joey, Judith), in onze huurauto, gedaan heb.

Het was, kort samengevat, Super Geil Klasse (Duits)!! Echt GE-WEL-DIG!! Ik ben weer een hele ervaring rijker en heb enorme mooie dingen gezien en meegemaakt!! Superblij dat wij dit gedaan hebben.
Ik zal jullie zo goed mogelijk uitleggen wat wij allemaal gedaan hebben.

Vrijdag ochtend stonden Jeremy en ik rond een uur of 7 op..pakten onze laatste spullen in en maakten ons klaar voor vertrek. Joey en Judith zouden ons namelijk om 9 uur op komen halen met de huurauto.
Nou rond 9 uur vertrokken wij richting onze eindstop; Swellendam. Maar eerst gingen wij naar het meest Zuidelijke Puntje van Afrika.
Dit was ongeveer een reis van 2 uur. Eenmaal aangekomen (rond een uur of 11) parkeerden wij onze auto en liepen wij richting ''The most southern point of Africa''. Oooh wat was het er mooi!!! Je zag en hoorde alleen maar de zee en het prachtige, rotsachtige, strand. Echt heerlijk, wij hebben een paar leuke foto's gemaakt waarna ik wat over de rotsen liep opzoek naar krabbetjes.....a la krabbetjes zoeken Cap D'agde haha.
Nadat wij ons hiermee een uurtje vermaakt hadden, en wat hadden gegeten, vervolgenden wij onze reis richting Swellendam.....tijdens de reis verbaasde wij ons over de veelzijdigheid van dit land....en dan met name het landschap....Dan heb je een grote westerse stad (Kaapstad)...dan stop je langs een supermooi natuurgebied/strand...waarna je over enorme vlaktes rijd en ik me even in de VS waande.
Rond een uur of 5 kwamen wij aan in Swellendam. Dit is een leuk stadje midden in de natuur. Ons backpackershostel zag er leuk en goed verzorgd uit....Joey en ik hadden een enorme smile op onze gezichten nadat wij onze slaappekken kregen toegewezen. Joey en ik zouden elke dag namelijk gaan slapen in de zogenaamde ''Dometory rooms''. Dit zijn (natuurlijk) de goedkoopste kamers waarbij je met een stuk of 10 man samen in 1 ruimte slaapt. Joey en ik lagen, die avond, inderdaad met 10 man in 1 kamer.....alleen sliepen wij niet in een kamer van steen en cement..maar in een schuur gemaakt van dunne houten platen en het dak bestaande uit golfplaten hahah. Was wel een hele ervaring.
Die avond hebben wij lekker een hele Snoek op de BBQ gegooid....heerlijk.
Rond een uur of 10 besloot ik maar om het bed in te gaan duiken (jer en judith waren al eerder gaan slapen in hun eigen kamer). Het was wel ff wennen, ik lag boven Joey in het stapelbed en ik moest ervoor zorgen dat ik niet zou rollen in mijn slaap aangezien ik anders zou vallen op de betonnen vloer....gelukkig was dit niet het geval en heb ik heeerlijk geslapen.

De volgende morgen hebben wij heerlijk ontbeten waarna wij rond een uur of 9 weer vertrokken richting Mosselbay. Dit is een kustplaatsje.
Eerst stopte wij nog in Riversdale, dit zou een oud Hollands dorpje zijn maar er was niks ''Hollands'' aan te zien. Ook liepen er alleen maar donkere mensen rond en was er helemaal niks te doen....klopte dus niet wat op internet stond, maargoed niet erg we hadden nog een flinke reis voor de boeg dus reden wij maar verder naar het safaripark waar wij een ''Tour'' hadden geboekt.
Eenmaal aangekomen was ik enigzins verrast. Ik verwachtte een echt natuurpark; een bos met hekken eromheen met een paar rangers. In plaats daarvan kwamen wij op een enorme boerderij met 1 grote lodge(= een soort hotel). Wel was het terrein gigantisch en omringd met 2 meter hoge hekken.....er liepen inderdaad dieren rond op DIT TERREIN.
Na 10 minuutjes de souvenirshop te hebben verkend en een Cowboyhoed te hebben gekocht begon de tour. Wij reden in een jeep door het terrein (de bergen en smalle zandweggetjes) en kwamen de ene na de andere grazer tegen; olifanten, neushoorns, antilopen, waterantilopen, een grote cavia (haha), impala's, zebra's, leeuwen en nog veel meer tegen....Het duurde 3 uur en koste maar 40 euro. Was het dubbel en dwars waard!!
Rond 6en was de tour voorbij en, nadat wij de ranger een dikke fooi hadden gegeven, reden wij richting ons volgende backpackershostel in Mosselbay. Dit hostel was meer gelegen in de stad en daarom ook meer ''westers''. Westers in de zin van; kamers waarvan de muren bestaan uit steen en cement en de vloer bekleed met tapijt. Verder viel er ook over dit hostel niks te klagen en heb ik wederom heeeerlijk geslapen.

De zaterdag was, naar mijn mening, een van de leukste dagen van de tour. Onze eindbestemming was Wilderness (een klein dorpje in, jawel, de wildernis) maar voordat wij daarnaartoe gingen stopten wij nog bij een Ostrichfarm (struisvogel boerderij) en de Cangoo Caves (grotten).
De Ostrichfarm was echt supergrappig om eens mee te maken....hier in Zuid Afrika houden ze niet alleen kippen, koeien en dergelijke voor het vlees maar dus ook struisvogels!! Wij kregen een rondleiding door een kamer waar ze de eieren uitbroedde, ik hield een struisvogeljonkie vast en heb ook, jawel, op een struisvogel gereden!!:D:D Wat een ervaring hahaha!! Die beesten zijn echt zo dom, maar wel grappig. Mij ging het rijden zo goed af dat de begeleiders moesten zeggen; ''Get off, get off'' anders moest de rest zolang wachten...misschien kwam het vanwege mijn ''Cowboyhoed''.
De Cangoo Caves waren ook zeer mooi. Wij kregen een korte tour van ongeveer 45 minuten voor 6 euro....Dit is misschien niet al te lang maargoed, langer moet het naar mijn mening ook niet duren anders wordt het te langdradig. De gids was zeer leuk en sprak ook Nederlands, het enige nadeel van deze trip was dat sommige mensen besloten om hun koters, jonger dan 4 jaar, mee te nemen....nou grotten zijn ook echt ''THE PLACE'' voor kleine kinderen en zij zullen ook zo geboeid zijn door de dingen die de gids verteld......NOT!!! Steeds als ik aan het luisteren was werd er wel 5 tot 10 keer erdoorheen geblérd door een van zo'n kreng...Joey en ik keken elkaar al een paar keer aan met de gedachte ''kunnen zij die kleine kinderen niet in die kloof daar dumpen?'' maargoed....Op zich waren de grotten ook een leuke ervaring.
Het verblijf in ''Wilderness'' was echt supervet!! Wij sliepen met ons vieren in een hout hutje bovenop een berg en hadden ook een prachtig uitzicht over het dorpje en de zee!! PRachtig!! Ook hier zijn mooie foto's van gemaakt. Ook hier waren de faciliteiten TOP!! Er waren gewone douches en wc's binnnen in het huis maar ook 2 douché's in de buitenlucht waar je kon genieten van het prachtige uitzicht!! De zondagochtend besloten Joey en ik gebruik hiervan te maken....Hup de kleren uit en onder de douche (lekker warm water) genietend van het uitzicht....JAWEL Leuke foto's hiervan hahaha.

De maandag reden wij richting Knysna, ook dit een leuk kustplaatsje. Wij van te voren nog niets gepland maar Joey had al een leuk idee voor zichzelf; hij had zich voorgenomen om te gaan Bungeejumpen van een brug van 216 meter hoog!!!
Ik durfde het (nog) niet aan en wilde eerst maar eens zien of ik het Skydiven (22 mei) overleef met mijn hoogtevrees hahaha. Uiteindelijk waren Joey en Judith diegene met de stalen zenuwen...zij sprongen...Echt Respect!!
Jeremy en ik (beide hoogtevrees) keken het aan en besloten om na het skydiven het te gaan doen (in juni)....Heb er nu al zin in (NOT).
Nadat de Adrenaline een beetje was weggetrokken bij Joey en Judith gingen wij naar MONKEYLAND. Zoals de naam al zegt liepen wij tussen de apen....dit viel een beetje tegen, er waren niet echt veel apen te zien, en de rondleiding was zeer kort (voor wat het kostte). Maargoed de dag was wel weer goed gevult.

De dinsdag stond in het teken van terugrijden. Joey en ik hebben ervoor gezorgd dat wij alle vier veilig en wel teruggekeerd zijn.
Ik moet zeggen; wij hebben een enorm leuke tijd gehad en ook het beste weekend uitgekozen!! Wij hebben alleen maar zon gehad elke dag (rond de 26-30 graden) terwijl het in Kaapstad regende regende en nog eens regende. Alleen op de terugreis (dinsdag) kwamen wij nogal wat regen tegen maargoed, dat maakt dan niks meer uit.

Nou ik ben blij dat ik eindelijk klaar ben met het typen van dit verslag hahaha. Ik hoop dat er niet al te veel spellingsfouten inzitten!!!
Groeten daar allemaal en de foto's zullen volgen:D

  • 28 April 2011 - 15:33

    Anne-Marie:

    Hoi Tom,
    goed dat je nu ook eens een ander beeld van Zuid Afrika hebt gekregen en zo te lezen is het je zeker meegevallen!
    groetjes Anne-Marie

  • 28 April 2011 - 21:14

    Gonnie:

    Hoi Tom,

    Leuk verhaal maar we hadden natuurlijk al het een en ander aan de telefoon gehoord.
    Fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben en zo veel hebben gezien en ervaren.
    Ik zal morgenvroeg meteen even met de ouders van Jeremy bellen om te vragen of het mogelijk is om nog wat bij hun af te geven voor jou. Toen ik vanavond je mail las was het te laat om nog te bellen.
    Je zult me wel een zeur vinden maar ik blijf er bij dat je de verhalen wat zorgvuldiger moet schrijven want ik krijg af en toe kromme tenen als ik het lees.

    Groetjes Mam

  • 29 April 2011 - 07:04

    Tom Op Den Kamp:

    @Mam; Ok thanks!:D
    Ik mail je nog ff over een boek....
    Over de ''kromme tenen'' gesproken; Ik spreek en schrijf hier in de engelse taal...om dan weer terug te gaan naar de Nederlandse is nogal lastig.
    (Goeie he:D)

  • 30 April 2011 - 10:42

    Gonnie:

    Smoes(je)!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 37032

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: