''Garden Route part 1'' - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu ''Garden Route part 1'' - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

''Garden Route part 1''

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

19 April 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Hallo allemaal!!!

Volgens mij heb ik deze openingszin nu al meerdere keren gebruikt maargoed.....kan niks orgineels bedenken momenteel.

Ik heb niet echt super veel te vertellen over afgelopen weekend, niet echt veel gedaan, wel zal ik wat vertellen wat komend weekend op de planning staat en een wat eigenaardig verhaal dat VANDAAG (half uurtje geleden) heeft afgespeeld.

Ten eerste zal ik wat vertellen over de afgelopen week;
Op stage is alles hectisch, Rene en mijn collega's hebben het enorm druk (drukker dan normaal) omdat 2 collega's voor 2 weken op vakantie zijn. Zij moeten dus al het werk voor die 2 weken overnemen (van de 2 die op vakantie zijn) naast hun eigen werkzaamheden. Dit resulteert in een drukke werkomgeving waar om de 5 minuten iemand wel naar de printer loopt of de telefoon opneemt.
Ikzelf heb Rene nu al 2 dagen niet gezien, zij heeft allerlei projecten (tijdelijk) overgenomen en is dus urenlang op pad.....niet echt goed nieuws voor mij aangezien ik mijn SLA-contract nu al 5 dagen af heb maar zij nog geen tijd heeft gehad om mij de nieuwe opdracht uit te leggen (De Lease contract). Ogjah, morgen zou ze wel komen, vertelde een collega mij, dus dat zal dan wel komen.

De donderdag was ik vrij moe en keek ik uit naar een lekker rustig avondje voor de tv....lekker niksdoen.
Toen ik eenmaal in de keuken kwam zag ik dat, merendeel, van mijn huisgenootjes zich klaar hadden gemaakt om te gaan feesten....zij gaan vaker op de donderdag uit aangezien zij pas rond een uur of 9 op werk hoeven te zijn en 1 meid heeft zelfs de vrijdag vrij. Ik aan de andere kant moet om 8 uur al het huis uit....wekker gaat om half 7. Ja ik weet het best vroeg maar ik ontbijt graag uitgebreid onder genot van een tijdschrift of Donald Duck haha.
Later in de avond kreeg ik nog een smsje van Fabrizio (student van een studentenhuis 1 straat verderop) of ik ook meeging. Zij weten ook wel beter; Tom moet de volgende dag vrij vroeg op, maar toch vragen ze mij hahaha, toch wel leuk:P:D
Ik d8 bij mezelf...''Fuck it, ik ga''. Dus ik trok mijn hemd aan en Kyle (amerikaans meisje) vroeg; ''Tom are you joining?'' ik; ''Yeah!!'' Kyle:''ooow cool!!:D'' ik: ''Yeaah:D''.
Die avond was zeer geslaagd maar ook zeeeeeer vermoeiend. Ik was zo enorm kapot dat ik de volgende morgen om half 9 wakker werd.....ik kon mij wel nog op tijd ziek melden:P
Ik ga niet nog een keer doordeweeks uit hahaha.

Toen ik smorgens (nadat ik nog wat meer geslapen had) wakker werd kwam ik nog 4 huisgenootjes tegen in de keuken (rond een uur of 11). Ik vroeg of zij niet naar hun stages moesten. ''Nee we hebben ons allemaal ziek gemeld''. Hahahaha!
Ogjah voor 1 keertje mag dat wel he:P
De zaterdagmiddag ben ik met Joey, Wenny en Saida (2duitse meisjes) en Fabrizio naar het strand geweest. Fabrizio heeft mij enthousiast gemaakt met de sport ''Skiboarding''. Dit is niet surfen waaarbij je op een bord staat surfend over de golven. Bij skiboarden heb je een iets kleiner en platter surfbord die je voor je uit gooit over ondiep zeewater en dan erachteraan rend en erop springt.....dit is mij nog niet gelukt hoewel de laatste paar keren het steeds beter ging. 1 keer maakte ik een vrij grappige val....ik plaatste mijn rechtervoet naast het bord waardoor ik uit balans raakte en ik, NA 10 SECONDEN gedanst te hebben, in het water viel en er juist op DAT MOMENT een golf over mij heen spoelde.....lekker nat EN KOUD!! Dat water komt rechtstreeks van Antartica afxD
De zaterdagavond zijn wij weer lekker uitgeweest....heerlijke avond:D

De zondag lekker uitgeslapen en naar een feest van Karin geweest. Karin is de eigenaresse van Xchange. Dit is het bedrijf dat voor de studenten de stageplaatsen en accomodatie regeld, oftewel naar haar gaat mijn huur haha. Het huis was wel gigantisch!!! 3 verdiepingen en iedere verdieping groter dan onze hele eerste verdieping thuis, niet meer normaal. Het feest was wel geslaagd aangezien alle studenten aanwezig waren!!

Komend weekend staat de (helft) Garden Route op het programma. Dit is een route langs de kust van Zuid-Afrika die zeer populair is bij toeristen. Eerst was de bedoeling dat de 3 J's en ik een Jeep zouden huren maar dat is niet gelukt. Je moet minimaal 21 jaar zijn en aangezien joey de enige 20 jarige is kan dat dus niet. Dan maar met onze huurauto.

De planning ziet er als volgt uit;

Vrijdag:Vertrek Kaapstad naar Zuidelijkste puntje van Afrika.(uitzicht) dit is 220 kilometer rijden, doen we ongeveer 3 uur 30 min. over.
Rond 12 uur willen wij daar zijn om om 13.00 uur weer verder te rijden naar SWELLENDAM, dit is nog 108 kilometer rijden (2 uur) en zullen rond 17.30 (inclusief lunch, eten e.d.) bij ons (backpackers) hotel zijn.

Zaterdag: 9.00 uur vertrekken we vanuit Swellendam naar RIVERSDALE (anderhalf uur rijden). Dit is een oud Hollands dorpje waar we niet langer dan een uur zullen rondlopen/bekijken.
11.30 ongeveer willen wij verder rijden naar MOSSELBAY. Dit is nog eens 2 en een half uur rijden (inclusief eten). Rond 14.00 uur zullen wij arriveren in MOSSELBAY. HIer gaan wij direct door naar een natuurpark wat een half uur rijden verwijdert ligt van MOSSELBAY. Hier heb ik (voor ons vieren) een safari geboekt van 15.00 tot 18.00 uur. Kosten; 40 euro voor 3 uur is niks he. Alle grote wilde grazers van Afrika en wilde vogels vallen er te bewonderen (en de natuur ofcourse). Na de safari rijden wij weer terug naar MOSSELBAY, naar ons (backpacker)hotel.

Zondag: 9.00 uur vertrekken wij richting Krysna....Op deze route liggen namelijk 2 activiteiten die wij willen doen:

1. Struisvogelfarm bekijken: Hier kan je eieren kopen, struisvogelei eten:D, en struisvogelrijden!! MAx. 75 kilo ik moet die dag van te voren niks eten:P Kan je gewoon binnenlopen zonder reserveringen.
2. Cangoo caves; Kijk maar op google; ook dit is een wonder van de natuur, supermooi en wij hebben hiervoor een tour gereserveerd met een gids door de grotten!! van 15.00 tot 16.00 uur. Kosten: 6.50 euro per persoon hahah.

Hierna gaan wij weer 80 kilometer terug richting Mosselbay want daar ligt onze volgende slaapplek; BackerpackershotelxD MAar niet zomaar kamers!! 1 houten hutje dat buiten staat met een BBQ .....dus we gaan die avond lekker braayen.

Maandag; Vertrek 10.00 uur en dan gaan wij richting KRYSNA, dit is een leuk kustplaatsje waar wij gewoon doen wat wij willen. Joey en ik gaan misschien wat zeesporten uitoefenen(staat dat plaatsje bekent om, waterscooters huren en dergelijke en juu en jer misschien shoppen ofzo. We zien wel, lekker rustig dagje van maken. Die avond slapen wij bij KNYSNA Backpackers hahah.

Kosten overnachting voor Joey en mij:

Alle vier de nachten 120 Rand per nacht is ongeveer 14 euro. Joey en ik gaan namelijk slapen in een gezamelijke ruimte (6-8 mensen slapen in dezelfde ruimte) hahah, net als scouting vroeger. Echt de Backpackers ervaring opdoen. Wij dachten van; og je hoeft toch alleen maar te slapen op die kamer, voor de rest doen we toch vol activiteiten.
Jer en juu hebben wel alle 4 de nachten een aparte kamer en aparte douche, natuurlijk tegen een iets hogere prijs.

De dinsdag vertrekken wij in de morgen naarterug naar huis, dit is een rit van 495 kilometer= 7 uur inclusief stoppen en eten.
Joey en ik mogen in de auto rijden en zullen zowel op de heen als terugreis om de 2 uur wisselen....hangt ook af van de drukte op de weg.

Dat voor wat betrefd komend weekend, vandaag heb ik tijdens mijn pauze ook wat leuks meegemaakt zeg!!! DUS NIET.
Ik liep naar de supermarkt om wat eten te scoren....ik had niet genoeg cash op zak dus ik ging even pinnen....opeens hangt het beeld van de geldautomaat vast en reageerd het apparaat nergens meer op.....MET MIJN KAART NOG STEEDS DAARIN!!! Ik vet trippen en belde HELPSERVICE van die bank....heb ongevee een half uur aan de telefoon gehangen met die vrouw maar zij kon mij maar niet helpen, kwam ook zeer ongeinteresseerd en DOM over. Ik begon echt pissig te worden en hing maar op. Echt waar die werkmentaliteit van de Zuid-Afrikaanse bevolking hangt mij soms echt de strot uit. Ik had een securityguard, van de supermarkt, gevraagd of hij op de geldautomaat kon letten tot ik weer terug was, dat zou hij doen. Ik naar de overkant van de straat gelopen, naar het kantoor van die bank om aan te geven wat er gebeurd was. Nou na 20 minuten in de rij gestaan te hebben legde ik de situatie uit waarna na zei; morgen kunnen mannen je pas eruit halen en zullen het hiernaartoe brengen waarna ik je zal bellen en je jou pas op kan komen halen. Ik; ''Ok....huh what? Wait,''!! Ik zei (ff in nederlands) dat mijn kaart er gewoon in zit en ik het zeer onveilig vind om deze er gewoon in te laten. Ik eis dat die mannen NU KOMEN OM MIJN KAART ERUIT TE HALEN. Nou na 10 minuten gediscussieerd te hebben gaf ze het op. De mannen zouden vandaag komen...ik liep terug naar de geldautomaat en wat zag ik, een man was gewoon geld op aan het nemen en de security guard was nergens te bekennen, nou ik heb mij zowat alle Nederlandse scheldwoorden naar buiten gebracht die ik maar ken. Ik mijn vader mailen dat hij mijn pinpas blokkeert waarna ik naar de wc ging....opeens ging de telefoon. ''Sir we have your bankpass you can come to get it'' HALLELUJAAA!!! Ik heb inmiddels mijn pinpas gewoon weer.
Ik ben wel enorm moe van die mentaliteit van die mensen hier, je moet hier echt enorm doorzeuren wil je dat zij DIRECT voor je aan het werk gaan en dan vooral in zo'n geval als dit waarbij directe hulp juist nodig is.
Maargoed.....alles is goed gekomen.

Ik ga nu naar huis want ben al een paar minuten aan het overwerken HAhahah

Groeten allemaal (sorry voor spellingsfouten)


  • 19 April 2011 - 14:03

    Manouk:

    Wauw scary zeg van die bankpas! Gelukkig heb je m weer! Verder vond ik t wel een leuk verhaal hoor! Dit keer zal ik geen dubbelzinnige opmerking maken ;) al had t wel gekund haha. Zal je dit keer sparen haha

  • 19 April 2011 - 14:11

    Joey:

    Ja mam vroeg ook al wat je uitgespookt had:P

  • 21 April 2011 - 08:51

    Juu:

    ODK, wie heeft je bankpas dan terug gegeven? Echt vreemd joh...
    Koffer al ingepakt? Heb er zin in! Tot vanaaf :-)

  • 21 April 2011 - 12:29

    Tom ODK:

    @ Joe; Hhaha, het ''bioscoop-cluppie'' natuurlijk he:P

    @ Juu-paraplu: Had ik dat niet geschreven? Nou ik zat op de wc (terug op mijn werk) en ik werd gebeld door de bank dat ze mijn pas AL uit de machine hadden gehaald en ik hem op kon halen op het kantoor. Hetzelfde kantoor waar ik eerst zo enorm had staan zeuren of ze mijn kaart niet die zelfde dag eruit konden halen.
    Is ingepakt:D Ik anders ook whoehoew!! Ik maak het vanavond niet te laat....morgenvroeg rijden haha

  • 25 April 2011 - 20:42

    Marion:

    Hoi Hoi, Hoe was jullie weekend veel gezien denk ik. Zal het wel lezen in je volgend verhaal.
    Hub, Debby en Tim hebben zaterdag de Kennedymars gelopen. 80 km. Knap he.
    Groetjes Hub en Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 37029

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: