Die einde is, nou al, in sig. - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu Die einde is, nou al, in sig. - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Die einde is, nou al, in sig.

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

30 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Hallo allemaaaal!!!!

Weereens dankie vir al julle reaksies die afgelope maande:) Het my elke keer baie pret gedoen.
Hiermee nou regtig my allerallerlaatste verslag vanuit Kaapstad, Suid-Afrika. Ek sit hier met Gemixte gevoelens hier die verslag te skryf. Daar gaan naamlik allerhande herinneringe deur my kop heen .... maar is tog wel baie bly Sondag weer THUIS te wees:)

Nee Mam, het ligt niet aan mijn Nederlands....de tekst hierboven staat in het Afrikaans geschreven....leuk he:D Denk is wel een leuk slot van al mijn verslagen.

Ja ja het is vandaag (donderdag) mijn laatste stagedag....collega's zijn extra aardig tegen me en we hadden het net een uur over al de dingen die ik hier, tijdens mijn verblijf, gedaan heb. Ik was alweer een paar dingen vergeten maar gelukkig heb ik alles opgeschreven (Lang leve Waarbenjij.nu:)).

Tjah wat ga ik doen de laatste paar dagen?? Vandaag ga ik nog ff naar de sportschool, net zoals morgen. Ik heb namelijk afgelopen week 4 gratis toegangskaartjes gekregen van een sportdocente daar. Mijn abonnement is sinds vorige week verlopen maar ik heb, omdat ik zo'n aardige en leuke jongen ben (HAHAH!), dus 4 gratis fitnessdagen cadeau gekregen:D:D...Ik zorg er dan ook voor dat die volop benut worden.
Vanavond gaan we met een paar studenten uiteten. Ik ben namelijk niet de enige die binnenkort vertrekt en daarom gaan we een ''goodbye-dinner'' houden in Camps-bay bij een Italiaan.

Gisteren heb ik nog een grote Zuid-Afrikaanse vlag gekocht bij een sportzaak. Ik had al, in week 1, het idee om dit te doen en dan al mijn vrienden/vriendinnen hun namen hierop te laten schrijven....leuk voor aan de muur op mijn kamer:)

Deze laatste paar dagen gaan niet zo snel als normaal by the way. Ik denk onbewust steeds vaker aan zaterdag....het vliegveld, het afscheid en de vlucht terug zu Hause....hoe dit komt kan ik niet echt verklaren, waarschijnlijk omdat ik toch weer terug verlang naar huis. Enkele vrienden van mij maakten al, via de mail, enkele grappige opmerkingen dat ik ''op tijd'' terugkom. ''Kunnen we weer lekker stappen he Tom'', ''Kan je ons laten zien wat feesten is nu je in KAapstad elk weekend gefeest hebt'', ''Ja Tom nu het hier zomer is kan je weer lekker tannen''(vond ik persoonlijk wel de leukste hahah). Maargoed het is nog 2 dagen en dan vertrek ik.
Ik laat, op het einde van de middag, mijn collega's ook nog hun naam schrijven op de vlag waarna ik afscheid van hun ga nemen en hun bedank voor ALLES!

Voor de rest heb ik niet zo veel meer te vertellen;
Ik wil jullie wel allemaal hartstikke bedanken voor al jullie leuke reacties op al mijn verslagen!! Ik heb het altijd Super gevonden om al jullie reacties te lezen en het deed mij ook altijd even denken aan thuis:) Als ik een email kreeg met ''Blabla heeft een reactie geplaatst op odkinafrika.waarbenjij.nu'' ging ik altijd gelijk checken wat er geschreven stond:D
Nogmaals: SUPER!!!

Pa, Ma, Mark en blonde haarbal tot zondag!! En de rest....tot snel haha.

Laatste Greetz from Cape Town, South Africa.

Tom ODK!

  • 30 Juni 2011 - 12:12

    Anne-Marie:

    Hey Tom,
    vreemd he dat je over een paar dagen alweer in Nederland bent! Maar mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad en super om van Renee en Manon te horen dat je het zo geweldig hebt gedaan op stage bij Relocation Africa! Renee zei dat studenten zoals jij en Saskia (eerder van de MER) altijd bij haar stage mochten lopen dus een groter compliment kun je niet krijgen!!!
    Dus je stagecoordinator (ik) is ook heel tevreden! Je mag nog een keer als ambassadeur van ZA je verhaal komen vertellen aan een nieuwe lichting studenten!
    Goede reis alvast en doe de groetjes aan Renee!

  • 30 Juni 2011 - 16:36

    Tom OdK:

    JA ik ben toch wel blij om weer thuis te zijn(=
    Heb me enorm veel vermaakt met al mijn nieuwe vrienden die ik heb leren kennen en de stage (en vooral mijn collega's) waren super!!
    Maar KAapstad ging niet alleen maar over rosen...helaas. MAar dat vertel ik wel allemaal als ik volgende week even langskom op school.:)

  • 30 Juni 2011 - 20:25

    Gonnie:

    Hey Tom,

    Ook ik kijk uit naar as zondag, het kan me nu niet snel genoeg gaan, zal blij zijn als je weer lekker bij ons thuis bent. Geniet nog lekker even van je laatste dagen in Kaapstad, kijk nog eens goed om je heen, we bellen morgenavond nog even voordat je zaterdag op het vliegtuig stapt.
    Tot gauw!!!!!
    Mam

  • 30 Juni 2011 - 20:52

    Gonnie:

    ps.
    leuk idee, die vlag!!!!!!

  • 01 Juli 2011 - 05:32

    Marly:

    Ok Tom,

    Snel nog ff wat blabla dan (nu het nog kan)!

    BLABLA.......... xD

    Kus,
    Marly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 10408
Totaal aantal bezoekers 37035

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: