''I am the King of the World!!'' - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu ''I am the King of the World!!'' - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

''I am the King of the World!!''

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

28 Maart 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Allowa!!

Het wordt steeds lastiger voor mij om een leuke openingszin te verzinnen na al die weken haha, dus jullie moeten het hiermee maar doenxD.

Het is na alweer maandag 28 maart en ik begin nu officieel aan week 8. Nog 2 weken en ik zit al op de helft van mijn stage!! De tijd gaat dan toch wel snel, alhoewel, ik zit hier nog t/m de 26ste van juli. Dus nog 4 maanden haha. 1 juli ben ik klaar met mijn stage, ik heb dan ruim 3 weken ''vakantie'' hier in Zuid-Afrika.
In die 3 weken ga ik ZOWIESO naar het Krugerpark (het grootste natuurpark in Zuid-afrika). Voor de rest moet ik maar kijken wat ik ga doen. Misschien andere Afrikaanse landen bezoeken?? Idunno.

Afgelopen weekend was wel weer supercool!! Ik ben maar 1 keer uitgeweest!! In ben elke week minimaal 2 keer uitgeweest maar deze maand moet ik een beetje op mijn geld letten.
De 3 J's (Joey, Judith, Jeremy) en ik willen namelijk het weekend van pasen (vrijdag t/m dinsdag), en dan nog de dinsdag vrijnemen, de ''Garden Route'' gaan doen. Dit is een reis van ongeveer 5 dagen (4 dagen heen 1 dag terug) langs de mooiste plaatjes, natuurgebieden etc van Zuid-Afrika. Deze route is zeer populair en nu het weer nog zeer mooi is willen wij dit natuurlijk ook nog gaan doen!! De woensdag erna hebben wij ook vrij, dan is het namelijk weer een ''Public holiday'' oftewel vrij:D
Wij hebben al een, betrouwbare, jeep verhuurbedrijf gevonden die jeeps verhuurd van zeer goede kwaliteit. Dit is wel zo handig want ik wil niet stilstaan langs de weg in de rimboexD (alhoewel dit zou wel weeer een leuk verhaal opleveren hahah).
Vandaag gaan wij de site nog eens goed bekijken en maken wij een afspraak met het bedrijf om te praten over de ''regeltjes etc''. In de jeep zit zowieso een ingebouwde tent. 2 mensen kunnen op het dak van de jeep slapen en de andere 2 aan de zijkant op de grond. Echt cool!! De vetste gadget vind ik toch wel de ingebouwde bbqxD hahah. Kunnen we onze zelfgevangen Antilope erop gooien. En anders kunnen wij wel genieten van ''Grilled Cockroach'', zijn hier toch in overvloed.
Maargoed dat staat dus gepland over 3/4 weken.

Afgelopen weekend hebben wij ook genoeg gedaan!!
De vrijdag niet veel......hahah.
Gewoon terug van stage, lekker thuis genoten van wat appels (Ik heb een winkel gevonden kort bij mijn stagebedrijf waar ik in mijn pauze naartoe ga om daar appels in te slaan. HEeeerlijk!! Net zo'n dikke sappige als die van de AH, de Jonagolds, ohh wat kan ik daaarvan genieten). Eenmaal thuis lekker simpel gegeten.

Zaterdag

De zaterdag gold als startsein voor een weekend vol activiteiten. De ochtend lekker geslapen en gegeten waarna wij (jeremy en ik) werden opgehaald door Joey, Judith en Evelien (ook een Hogeschool Zuyd studente maar dan wonend in een ander huis). Wij gingen die middag namelijk naar Blauwberg (bleuberg). Dit is ook een strand maar dan een ''warmwaterstrand''. Hier komt de warme zeestroom langs. Dit strand ligt letterlijk tegenover Kaapstad. Ik heb er fotos van gemaakt dan kunnen jullie het goed zien (deze zijn te zien vanaf morgen/dinsdag). Deze fotos heb ik gemaakt vanaf, de zijkant, van de Tafelberg. Maar vertel ik zo verder over bij de ''Zondag''.
Ook kon je, op het strand Robbeneiland zeer goed zien liggen. Eigenlijk was alles aan het uitzicht gewoon supermooi. JE had uitzicht op Kaapstad met daarachter de Tafelberg (Goeijedag wat is die berg toch plat!) ''Lionshead'' (ook een berg) en Signal hill. Het was zeer mooi en ook nog eens erg warm....36 graden.
Die avond stond ''Mama Africa'' op de planning. Dit is een typisch Zuid-Afrikaans restaurant, beroemd om haar ''Wild-Meat''. Je kon er wrattenzwijn, krokodil, Antilope, Springbok en Stuisvogelbiefstuk krijgen. Ik had gekozen voor een lekkere stuisvogelbiefstuk. Alleen jammer dat ik erachter kwam dat ik mijn pinpas vergeten was.....Ik had genoeg geld om voor mijn eten te betalen maar niet meer genoeg om uit te gaan ....DOM, TOM!!
Ik dus maar, in de avond rond 21.00-21.30 uur in mijn eentje naar huis rijden om daar mijn pinpas te halen. Eenmaal aangekomen was de benzine bijna leeg, niemand van ons was het opgevallen op de heenreis en ik wist de weg ook niet terug. Ik had Joey maar gebeld om mijn bestelling te annuleren en dat ik niet meer kwam. Ik vond het niks om om 22.00 uur in het pikkedonker te gaan tanken in mijn eentje, wie weet wat voor rare gasten er dan rondlopen. Er is dan ook totaal geen toezicht op straat.
Maar dit was niet zo erg. Ik was namelijk, die middag, ook al uitgenodigt door een andere groep jongens om met HUN mee uit te gaan in Claremont (Ik ben zeer populair hierzo hahah). Dit is een buitenwijk van Kaapstad waar je eigenlijk alleen maar blanken aantrefd in het uitgaansleven.
Valt mij echt op by the way, in de stad eigenlijk alleen maar gekleurde mensen (de blanken zijn meestal studenten) en in de buitenwijken, vooral Claremont, alleen maar (rijkere) blanken. Wij hadden het niet zo laat gemaakt, ik was namelijk rond 3 uur al thuis en lag om 4 uur in bed.

Zondag

De zondagochtend was hetzelfde als altijd. Lekker ontbijt, lekker geslapen.
Iedereen van ons huis ging surfen, zij hadden mij ook gevraagd maar ik kon eigenlijk niet meegaan. Ik had namelijk de auto (van joey jeremy en judith) bij mijn huis staan en aangezien Jeremy in het huis van Joey en Judith bleef pitten die avond konden zij niks doen die dag als ik meeging surfen (Zij zouden de auto dan niet kunnen gebruiken). Zien jullie maar weer hoe sociaal ik ben (A).
In plaats van te zijn gaan surfen heb ik de auto getankt en rond een uur of 3 naar de 3 J's gereden. Wij besloten om een lekkere wandeling LANGS de tafelberg te gaan maken. Wij zijn niet helemaal de Tafelberg opgeklommen maar 3 kwart en dan erlangs gelopen. Het was namelijk nog steeds erg heet 33-35 graden en ik liep in mijn blote borst met een fles water de route. Was eigenlijk niet te doen.
Maar jongens WAT EEN UITZICHT!!. Je kon heel kaapstad zien, en Robbeneiland in de verte. Ik heb echt veel foto's gemaakt, ook van hagedissen die wij gespot hadden. De foto's zijn vanaf morgen te bewonderen. 1tje daarvan is echt mijn favoriet. Ik sta daar met mijn armen uit elkaar schreeuwend ''I am the King of the World'' , met Kaapstad en ''Lionshead'' als achtergrond.
De wandeling duurde ongeveer 2 en een half uur. Pa dit was echt iets voor jou en Luca. Maar dat zul je zelf wel zien aan de foto's.

De zondagavond heb ik genoten van een lekkere sandwich hahah, niet veel speciaals verder.
Ik heb echt genoten van het weekend, kan ik je wel al zeggen. Komende vrijdag moet ik (gedwongen) een dag vrij pakken. Dit is pas mijn eerste in 8 weken!! (ja de 2e eigenlijk maar die eerste was omdat ik Jeremy naar de dokter moest brengen, teld niet hahaha). De 3 J's en ik gaan dan onze Visum laten verlengen. Hiervoor moeten wij serieus een hele dag voor uit trekken omdat zij hier ongeveer 4 uur over doen om zo'n aanvraag te verwerken. Zeuren wij al over de diensten in Nederland. Ooow jah, als alles geregeld is zal ik mijn visum ''ÁL'' over 2 maanden ontvangen:D Wat een service!!

Ik ga nu maar weer werken aan het SLA-project!!
Hopelijk zijn jullie tevreden met dit verslag en kunnen jullie genieten van de foto's (vanaf morgen).

Veel groetjes daar!!!

  • 28 Maart 2011 - 10:51

    Evelien Spee:

    Heeey Tom!
    Wat een leuk verslag:), ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het uitgaansleven in claremont! Dus als ik een keertje met je mee mag, dan zou ik dat heel leuk vinden:)!
    xx

  • 28 Maart 2011 - 10:53

    Denise ODK:

    Hey Tommieboy!

    Haha "I'm the king of the world!!" Die foto wil ik echt wel zien ;D Zie het al helemaal voor me! Ik ben ook benieuwd naar het uitzicht, lijkt me heel mooi ;) Wandelen in die hitte? Lijkt me verschrikkelijk, maargoed volgens mij zou ik dat ook wel doen voor dat uitzicht wat je beschrijft ;P

    Ik heb nu lekker 4 dagen vrij, ben ik wel blij mee :P Hier begint nu ook wat meer zon te komen, soms is het hier zelfs al lekker om even buiten te gaan zitten!

    Succes met je project! Zal wel los lopen ;)

    ¡Adíos Amigo!

  • 28 Maart 2011 - 10:54

    Tom Op Den Kamp:

    Hoihoi!!:)

    Danke danke haha, tuuurlijk kan dat!! Jeremy etc. willen ook een keertje mee. Het is wel cool daarzo!! MAar de clubs sluiten wel rond 4-5 uur. Maargoed is in de stad ook zo d8 ik.

  • 28 Maart 2011 - 11:01

    Ria:

    Hoi Tom,

    Nou die openingszinnen van je lukken nog steeds goed.
    Ik kijk iedere maandag weer uit naar je verslag van de afgelopen week. Vooral nu ik thuis zit en me behoorlijk verveel is dit erg leuk om te lezen.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, geniet er nog lekker van want voor je het weet is het eind juli. hahaha

  • 28 Maart 2011 - 11:07

    Tom Op Den Kamp:

    Halloooo!

    @ Denise: Aaah fijn! Ik wilde al zeggen ''Ga leren Denise''!:P
    Hoe is je pww gegaan?
    De foto's zet ik morgen op Hyves, en ''King of the World'' zet ik ook op deze site haha. Ja het was ook een niet geweldig, ik kan al niet goed tege hitte:P Maar we hadden allemaal een anderhalve literfles water meegenome die ik een paar keer over mijn kop leeg liet lopen, dus viel wel mee dan.
    En bedankt! Ben al op de helft van dat project, contract bienoa klaar.

    @Tante Ria; Hallooo, ooh nou fijn om te horen dat u het leuk vind mijn verslagen te lezen hahah. Ik kan mij inderdaad wel voorstellen dat u zich verveelt ja....Wel blij dat het allemaal goed is gekomen:)
    Ik zal er nog zeker van genieten, dat doe ik ALWAYS!! (vooral in de weekenden hahah)

    Groetjes daar allemaal!!

  • 28 Maart 2011 - 11:13

    Denise ODK:

    Haha, ja pwweek ging wel goed. Had vandaag wiskunde dat ging niet echt geweldig maar ook niet heel slecht. Maargoed in wiskunde ben ik ook echt nooit een ster geweest ;)

    Ja ik kan ook nooit echt goed tegen de hitte, daarom vind ik het ook superknap van je ;D

  • 28 Maart 2011 - 11:16

    Simone:

    Wat 'n weekend! Zoveel moois lijkt me echt geweldig! Echt super dat je er zo van geniet!! :D

    Ik ben benieuwd naar de foto's! Vooral van de tafelberg! & jij als King of the World natuurlijk! Haha! ;)

    De foto's van vrijdag heb ik net op hyves bekeken! Leuk man!

    Succes weer deze week! X

  • 28 Maart 2011 - 19:20

    Gonnie:

    Na ons telefoontje snel je verslag gelezen. Heb er weer van genoten maar toch wat minder van de taalfouten, foei Tom, als de dorpsgenoten dit lezen krijgen we weer commenaar dat ze het niet snappen, die jongen heeft toch een hollandse mam???? (maar dan in het limburgs)

    Groetjes


  • 29 Maart 2011 - 06:57

    Tom Op Den Kamp:

    @Allen:

    Ja het is hier echt super mooi, ik geniet er nog steeds van!! No problems, ik upload nu de foto's dus rond 12 uur zijn ze te bewonderen op hyves en The King foto op deze site.

    @ mam/taalfouten; Ik moet deze verslagen tijdens mijn stage typen, aangezien ik thuis (Nog) geen internetverbinding heb (heb ik oplossing voor gevonden). Ik moet dus snel typen en spellingcontrole doe ik dan ook niet. Sorry haha

  • 29 Maart 2011 - 21:32

    Marion:

    Hoi Hoi,
    Zal wel super zijn geweest de tafelberg.
    Mooi uitzicht in ieder geval.
    Je amuseerd je nog altijd prima, tijd van je leven. Geniet er nog maar even van.
    Succes met het verlengen van je visum en nog heel veel plezier.
    Groetjes Hub en Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 37034

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: