Alweer 1 maand omgevlogen - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu Alweer 1 maand omgevlogen - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Alweer 1 maand omgevlogen

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

07 Maart 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Ollah!!

Hopelijk is het goed weer daar in Nederland? En met goed bedoel ik goed carnavalsweer. Dus ik hoop geen regen of dat het enorm vriest?
Hoe is de carnaval tot nu toe? Mark flink aan het zoeeepen?

Jaja nu ben ik eens diegene met de vragen he hahaha. Hier hebben wij ons wederom goed vermaakt in het weekend. Ook veel fotos gemaakt, die ik allemaal op HYVES zet. Dit omdat er op deze site maar 10 kunnen:S en facebook enorm lang duurd voordat het is upgeload. Hyves daarentegen gaat sneller. Ooms en tantes vraag ''de neef&nichtjes'' maar of jullie via hun hyvepaginas mijn fotos kunnen bekijken hahaha.

Nou ik had al een verslagje gemaakt over dat hardlopen van afgelopen donderdag. Blijkt btw niet dat het 200 meter omhoog loopt maar meer dan 300 meter:P Voel me toch goed om dat te zeggen HAha!! Nou het weekend begint, zoals elk weekend met de:

Friday;

Vrijdag ging ik met een lekker gevoel de deur van mijn stagebedrijf uit. Ik heb, eindelijk, te horen gekregen wat er nou daadwerkelijk van mij verwacht werd met de opdracht. Ursula (Operational Manager) heeft mij in de puntjes uitgelegd wat zij willen dat ik maak. Zoals ik al eerder verteld heb is het de bedoeling dat ik een Standaard-Samenwerkingscontract ga opstellen (in het Engels natuurlijk). Deze bestaat uit 3 delen. Het eerste deel moet ik het werkproces van het bedrijf omschrijven, de collega's, de diploma's en dus ook de omschrijving van het hele werkproces. Deel 2 zal bestaan uit de ''Pricing''. Ik zal dus ook op financieel gebied kunnen werken aan mijn ''competenties''. Hierbij moet ik dus alle kosten, die in rekening worden gebracht, op een rijtje moeten zetten en deze overzichtelijk weergeven. Het laatste deel zal bestaan uit het daadwerkelijk samenwerkingscontract/Agreement. Deze moet ik ook helemaal opzetten. Kortom; Ik heb genoeg werk voor de komende weken(= gelukkig ook maar.
Nou eenmaal thuis zijn de 3 J's, Manouk, Lenneke, Keisha, Sara, Marit en Catherine (dit is een 30 jarige duitser, kamergenoot van judith en joe, leuk ahum) en ik gaan uiteten bij, wederom, Toni's!!! Ik heb daar nu al 3 keer gegeten maar het blijft lekker. Ik heb daar niks anders besteld dan de '''linefish''. Dit is vis dat ze op de gril gooien, lekker kruiden op de zuid-afrikaanse manier met wat groenten en rijst/ of friet erbij. Oooh dit is zoooo lekker he. Mark dit is Echt wat voor jou, de volgende keer maak ik er een foto van. Die vis is op dezelfde dag gevangen. De laatste keer kon ik ook kiezen uit 2 soorten vis, zeker genoeg gevangen die dag.
Na onze buiken heerlijk gevuld te hebben zijn wij wat gaan bankhangen waarna wij ons weer opmaakten om te gaan stappen(= Ofjah Joey, manouk, lenneke en ik. Judith en Jeremy bleven thuis.
Wij gingen met ons vieren naar ''Scotsstreet''. Hier wonen andere, grotendeels NEderlandse, studenten die wij eerder hebben leren kennen. Met een groep van 10 man gingen we op stap tot een uur of 3-4. De fotos zijn echt briljant geworden hahah. Eenmaal thuis sprong ik nog even de douche in om daarna lekker te pitten!!

Saturday

Zaterdagochtend werd ik lekker wakker rond een uur of half 11. Ik liep de keuken in; '''morge'' tegen jeremy en Manouk die ''Hallooo Tom!!'' Riep vanuit het zwembad. Lenneke en Keisha waren al het huis gaat gaan paardrijden.
Rond 12 uur kwamen Judith en joey Manouk Jeremy en mij ophalen om naar het strand van Campsbay te gaan. Hier hebben wij ongeveer tot 5 uur liggen beachen.
Wij kregen al vrij snel honger en besloten een leuk tentje langs te kust uit te zoeken om te gaan eten. Wij liepen wat langs de restaurantjes toen wij opeens een leuke Italiaan spotte, deze zaak heette Luigi's. Ooooh het eten was HEEEERLIJK!! Ik heb nog nooit zo lekker gegeten in een restaurant!! Als voorgerecht had ik Bruchutto gepakt; Toast met olie stukjes tomaat en kruiden; Lekker:) Als hoofdgerecht had ik biefstuk gepakt!!! Kostte me 100 rand=10 euro!!! Nou 10 euro voor biefstuk; kom maar op. Ik had hem Medium besteld met ''mushroomsauce''. Nou ik zeg jullie; ik kreeg 2 stuks biefstuk wat gebakken aardappels die al heerlijk waren maar het vlees ooooooh PERFECT gewoon!! Ik had zo nog een bord willen bestellen zo goed was het!!! HEERLIJK zacht en ook die saus eroverheen was TRES BIEN!!. Ook Judith en Joey hadden heerlijk gegeten Joey had de ''Heerlijkste Ravioli ooit gegeten''. We komen daar in ieder geval ZEKER terug:D
Na ons in de 7e hemel begeven te hebben keerden wij terug naar onze huisjes om ons weer op te maken voor de stad:D. Wederom verzamelenden wij ons SCotsstreet. Een studente genaamd Miriam was jarig (22 jaar geworden) en dat vierden wij eerst bij hun, tot een uur of half 1 waarna wij 2 taxibusjes bestelden om naar ''Longstreet'' te gaan. Dit is een populaire straat in Kaapstad waar veel clubs gevestigd zijn. Ook dit was TOP! Rond 5 uur waren wij weer thuis en half 6 lag ik in bed.

Sunday

4 uur geslapen, half 10 opgestaan. WHYYYY?!! VRagen jullie je zeker af? Nou Joey en Judith zouden Jeremy en mij die ochtend rond 11 uur komen ophalen om naar ''Simon's Town'' te gaan. Dit is een dorpje aan de kust waar dus die pinguins zijn:D Eenmaal aangekomen spotte wij een grappige straatnaam; Gay's Road'' Hahaha. Hier wilde ik een foto van maken maar toch maar niet gedaan. Wij moesten een stukje lopen op een houten stoep om bij het strand te komen. Tijdens de wandeling spotte wij, naast het pad, enkele kuilen en pinguinShit (poep). Ik zei al, met mijn animal planet knowledge, dat de pinguins nu zeker aan het broeden zijn, en dit klopte ook. 1 minuut later zagen wij een pinguin op een ei broeden....JA ik heb hier fotos van; zie hyves!
Het waren hele grappige beesten maar je kon niet te dicht in de buurt komen; dat lieten zij niet toe haha.
wij hebben ongeveer een uurtje van het weer en de pinguins kunnen genieten waarna wij weer moesten vertrekken; Goldfish stond voor de deur.
Joey had, eerder deze week, kaartjes gekocht voor het concert van Goldfish. Dit concert speelde zich af in ''The Gardens''. Dit is een zeer groot park. Hele mooie planten en je waant je net in een jungle. Het concert zelf werd op een grasheuvel gehouden die vol zat met mensen. Ik heb hier video's en fotos van.
Het plan was om ook die avond nog te gaaan stappen maar wij waren allemaal erg moe en stage stond voor de deur.

Ooow jah!! Mijn mobiel is afgelopen zaterdagavond gestolen, ik heb geen idee wanneer dit echt gebeurd is maargoed. Vandaag maar een nieuwe halen. Hetzelfde nummer hou ik gwoon.

Ook dit weekend was gewoon superchill en ik weet zeker dat de volgende dat ook word(=
Groeten daar allemaal en geniet van de Carnaval!!

PS: MORGEN KOMEN DE FOTOS VAN GISTEREN!! HAD TE WEINIG TIJD OM DIE ER VANDAAG OP TE ZETTEN

  • 07 Maart 2011 - 12:51

    Manouk:

    Leuk verhaaltje! En voel me erg vereerd dat jij mij ook hebt genoemd in dit verhaal ;)

  • 08 Maart 2011 - 07:22

    Tom Op Den Kamp:

    Thanks Manouk(=
    Ik ga de jouwe ook maar eens lezen;p Kijken wat jij allemaal opschrijft hea^^

  • 08 Maart 2011 - 15:29

    Gonnie:

    Wat zal ik nu eens zeggen........
    Volgens mij smaakt het eten je wel!!!
    Heb je al een nieuw hemd (geruit hemd op foto, op de groei gekocht?)moeten kopen ivm het vele eten???!!goed om te horen dat jullie het ook na 1 maand nog altijd reuze naar jullie zin hebben.

    Groetjes
    Mam


  • 09 Maart 2011 - 06:59

    Tom Op Den Kamp:

    Haha,
    Het zal je verbazen maar ik heb nog steeds een platte buik!! HEt eten hier is niet vet. Ze grillen hier veel en daar komt geen olie of boter aan te pas he:D
    Dat hemd heb ik van Jeremy geleent, mijn hemden moesten allemaal gestreken worden. Wij hebben de schoonmaakster gisteren 30 Rand betaald (3 euro) en toen had ze al mijn hemden gestreken haha.
    Ik ben niet lui!! IK doe elke dag de was(machine) hang de was op en vouw het weer op in de kast. Gisteren heb ik ook gekookt voor 5 personen!!
    BRoccoli met zon witte saus, GEPOFTE aardappel (internet gehaald) was heeerlijk thuis ook doen!! En kipfilet.
    De meiden zeiden: Nou Tom de volgende keer weer hoor!
    Groetjes terug!

  • 09 Maart 2011 - 14:44

    Gonnie:

    WAUW!!!!

    Je legt het zelfs opgevouwen in de kast!!!!
    Dat doe je thuis nog niet, daar leg ik het opgevouwen op je bureau of bank maar daar ligt het na een week nog.

    En ja hoor Tom, ik mis je kookkunsten, als je straks weer terug bent verras je ons maar met nieuwe recepten.

    Doei
    Mam

  • 16 Maart 2011 - 08:35

    Jose:

    Hoi Tom, wij vinden het ook fijn dat jullie na 5 weken (bijna 6 weken, nog zoveel plezier hebben. Doet me goed om te horen dat het eten niet te vet is. Misschien moet je eens met Joey gaan hardlopen. Komt die ook enkele kilo's lichter thuis. Ik hoop dat het de rest van de weken dat jullie in Afrika zitten ook goed gaat. We weten in ieder geval nu wel welke klusjes we jullie thuis laten doen. Misschien kan Joey dan de was en de strijk verzorgen door de week. Ga ik in ieder geval alleen nog maar door de weeks de was doen.

    Groetjes uit Gronsveld en nog veel plezier gewenst.

  • 16 Maart 2011 - 10:31

    Joey:

    Hoho! Ik laat het doen! Breng het naar de huisbazin, betaal 30 rand (3 euro) en het komt gwassen, gedroogd en netjes gestreken terug, alleen hemden en broeken doe ik zelf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 37027

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: