Kort verslagje van de werkweek - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu Kort verslagje van de werkweek - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Kort verslagje van de werkweek

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

04 Maart 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Hallo allemaal!!

Hartstikke leuk die reacties van jullie allemaal. Ik lees ook, van de meeste van jullie, dat jullie mijn manier van schrijven wel leuk vinden!!
Nou dat had ik nooit verwacht maar dank jullie wel!:D Het is geen geheim dat ik niet zo'n fan van lezen ben dus ik probeer mijn ''avonturen'' zo op te schrijven dat ikzelf het leuk zou vinden om ze te lezen haha.

Ome Ed ik ga, zodra ik terugben, solliciteren bij Voetbal International. Misschien wordt ik wel aangenomen en mag ik elke week een wedstrijdverslag van Roda JC maken. Misschien kom ik u dan nog wel tegen haha. Wat betrefd de dames; Ik ga hier het hele weekend (ook zondag) flink uit!! De carnaval dan maar hier vieren he. Ik zal alles dan wel omschrijven in het volgende verslag, mocht er wat gebeuren hahah.

Nou dit wordt een korter verslag dan normaal want doordeweeks gebeurd er niet al te veel. Wel een paar enkele leuke mededelingen.

Sinds afgelopen weekend sta ik bekend als een TV-PERSONALITY in Kaapstad:D

Zoals jullie in mijn vorige verslag hebben kunnen lezen ben ik vorige week vrijdag naar een wedstrijd van Ajax Cape Town geweest. Tijdens die wedstrijd was ik rond aan het kijken of ik ergens een camera kon spotten (deze wedstrijd wordt toch wel uitgezonden op tv dacht ik zo) en jawel links bovenin het stadion stond een man met een Huge-ass camera. Na een kwartier stond die camera opeens ons te filmen!!!!
Ik zei van:'' Kijk jeremy we zijn op TV''!! Ik overdreven zwaaien in mijn ajax-tshirt en jeremy lachen. Wat blijkt; eergisteren zei een collega van jeremy tegen hem (in het engels) '' He was jij niet bij ajax cape town vrijdag? Ik zag jou samen met een groep andere hollandse studenten die raar stonden te zwaaien en aan te moedigen!!"' Nou lachen dus, ook toen ik het hoordexD
Verder stond ik op de site van Ajax Cape town; ik werd geinterviewd, voor de wedstrijd, door een vrouw waar ik vandaan kwam, wat ik van het team vind bla bla. IK WEET NIKS VAN DAT TEAM!! en ik werd op het laatst gewoon 2 keer onderbrokenxD maargoed hahaha heb het filmpje gezien en kan er altijd enorm om lachen. Voor geinteresseerden dit is de link dan op pagina 2 zie je een jongen met ajax t shirt: Ben ikxD Kan je het filmpje bekijken. Link: http://www.winkball.com/walls/YBaNFbeNjuqw/ajax-cape-town-vs-free-state-stars/

De zaterdag daarop ging ik dus ook naar een rugby wedstrijd, ook daar kwamen Jeremy en ik op TV!!! WEEEEER had ik tijdens die wedstrijd een camera gespoT!! Die stond alleen maar het publiek de hele tijd te filmen maar wij kwamen niet op het beeldscherm. OPEENSSS trokken wij (denk ik) de aandacht van de regisseur omdat jeremy en ik met onze foute hoedjes aan het spele waren. Ik zag zon rood lampje van die camera aangaan en ik schreeuwde: JER WE ZIJN OP TV!! En ja hoor; Jeremy zag dat hij en ik op het Supergrote scherm, in het volle stadion, stonden. oooooh geweldigxD

Sportief huisgenootje;

Ik heb in het vorig verslag ook verteld over 2 nieuwe huisgenootjes genaamd Sara en Marit. Dit zijn 2 studentes uit Rotterdam die studeren voor arts. Sara is een super sportieve meid en tijdens het avondeten kwam naar voren dat ik ook aan sporten doe etc. Nu doet zij 3 keer in de weer hardlopen, ik alleen in de zomer en niet eens 2 keer in de week. Afgelopen dinsdag hebben wij besloten om met het hele huis te gaan hartlopen (rond een uur of 7). Nu was het die dag 36 gradenxD het was wel al wat afgekoeld maar het was nog steeds enorm benauwd, doe je mij totaal geen plezier mee.
Na het eerste kwartier stopte iedereen van het huis, behalve sara en ik, met rennen. Zij gingen het rustig aandoen. Sara was nog niet eens buitenadem en vroeg of ik wel nog doorging. Nou ik dacht van ik kan nu niet gaan afhaken. Wij zijn nog 3 kwartier doorgerent in de hitte (1 vol uur dus). Eenmaal thuis was ik helemaal nat van het....zweet, buitenadem en verlangend naar een koude douche. Sara aan de andere kant ademde nog door haar neus, zo fit als een hoentje. Ik zei dan ook; ''Respect sara''

Gister(donderdag)avond zijn wij met het hele huis weer sportief geweest. Joey ging die avond mee want hij kwam op het idee om signal hill op te rennen, ofjah hij wilde een poging wagen. Ik had eerder al ja gezegd maar zag er die dag echt tegenopxD. Ik gaf aan liever gewoon te wandelen maar na een paar keer tot mietje en watje te zijn uitgemaakt door Sara deed ik toch maar weer mijn sportkleren aan.
we reden met de auto de berg op, parkeerden het en begonnen met rennen. De tocht was 5 kilometer lang OMHOOG!! Ik schat tussen de 100 en 200 meter omhoog. 200 M is wel echt het maximum.

NA 5 minuten renden sara en ik al voorop,met voor mij sara natuurlijk, zij trok mij zo met haar mee hahah, zoals de schaatsers dat doen.
Na meer dan de helft te hebben gerend (ze heeft me een tempo niet normaal) begonnen mijn kuiten te verkrampen (ook vanwege de dinsdag nog) en ik rekte ze uit. Ondertussen was sara heen en weer aan het rennen wachtend op mij. Eenmaal klaar (3 minuutjes) begonnen we weer. Na meer dan 4 kilometer gehad te hebben moest ik gewoon ff op adem kkomenxD DE lucht is hier al ijl maar zo hoog helemaal. Weer was sara nogniet buiten adem. We hebben de top uiteindelijk wel gewoon bereikt en huppelden terug en kwamen de rest tegen. Eenmaal thuis had ik lekker gedoucht en voelde me Uuuuuber gezond hahaha. Ik had nog gepraat met Sara wat voor sporten zij nou doet. Blijkt dat ze dus op hoog niveau gehockeyd heeft, nu nog 3 keer per week hockeyed en 3 keer per week hardloopt. oowjah en af en toe tennist ze in de week. Ok nu weet ik waar ze die extra longen vandaan heeft.
Ik heb geen slechte conditie, maar zij is echt niet meer normaal. Een 2e Dirk Kuyt.

Komend weekend staat in het teken van:

Beachen, maar vooral VEEL UITGAAN:D Daarover maandag meer(=

Nou jullie ook allemaal prettig weekend en vooral een fijne Carnaval!! ALAAAF!!

  • 04 Maart 2011 - 10:39

    Manouk:

    Haha je overdrijft wel heeeeeel erg over dat hardlopen! Een uur? nou volgens mij waren we allemaal binnen drie kwartier al terug...

  • 04 Maart 2011 - 10:45

    Tom Op Den Kamp:

    Nou Manouk, ik wist het niet meer zeker; dus heb ik bij Jeremys verslag afgekeken^^ wat hij gisteren al had geschreven.
    Daarin staat dat jullie 1 kwartier gerend hadden maar sara en ik nog 3 kwartier doorrenden; 1 kwartier+3kwartier=1 uur:P
    Voor klachten neem aub contact op met Dhr. J. Doorakkers
    Hahah

  • 04 Maart 2011 - 12:50

    Christol En Ashley:

    Een schitterend verhaal weer!
    Vooral de link naar de voetbalwedstrijd, geweldig om jullie te zien en te horen.
    Jullie zijn de enigste twee white guys in de fotoserie!
    Al met al heb je een sportief weekje achter de rug zo te horen.
    In ieder geval een prettig week-end !

  • 04 Maart 2011 - 21:42

    Gonnie:

    Hoi Tom,

    Lekker sportief bezig hoor!!!
    Kun je waarschijnlijk ook wel gebuiken met al dat braaien (en drank).
    Lig je ook een beetje op schema met je stageopdrachten ed?
    Geniet van het weekend maar hopelijk geen enge ervaringen meer, dan kun je nog beter een inmens grote drol in je bad aantreffen.

    Groetjes aan iedereen!!!!
    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 37032

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: