Wat een weekend:D - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu Wat een weekend:D - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Wat een weekend:D

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

21 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Ollah!!!

Bedankt voor jullie leuke reacties allemaal!!! Het weer is hier nog steeds Fantastisch, maar dat kunnen jullie zelf ook wel zien links onder mijn foto (weerverwachting). Afgelopen weekend was echt Awesome met .....misschien toen minder leuke afsluiting van mij maar kan er nu alweer om lachen, heb ik dat ook eens meegemaakt.

Ik begin bij het begin; Friday

Nou stage was stage; kort maar krachtig haha. Was wel leuk maar ben nu wel uitgesnuffeld, komende week begin ik met het echte werk(=

Na stage gingen jeremy joey en ik wat boodschappen doen, voornamelijk vlees halen voor de BRAAY waarvoor wij waren uitgenodigd die avond bij Rianne's huis. (Rianne is ook een nederlandse studente uit Sittard maar doet International Business Languages). Die avond hebben wij zoveel nieuwe mensen leren kennen!! VOornamelijk meiden, ik denk dat er maar 4 andere jongens waren ennnnn tussen de 12-15 meiden. Wel gezellig dus. Voornamelijk allemaal Hollanders. 1 duitse, 1 amerikaanse uit Philledelphia(= Dat was wel cool, heb ik wel ff mee staan praten. Ook heb ik 2 meiden uit 't Gooi leren kennnen. Hahah ik had echt al een tijd met hun staan praten en vroeg waar ze vandaan kwamen. Toen ze 'T Gooi zeiden kwamen er natuurlijk al heel wat vooroordelen langs in mijn hoofd hahaha. Ik vroeg naar hun sporten (waarschijnlijk paardrijden, ''Hockiee'' of GGGolf) maar zij deden niks aan sport:P Het fietsen naar school is al een hele sport zeiden ze hahah. Ze heten trouwens Miriam en Wietske. JA zij zijn ook ouder dan mij, mijn leeftijd zeg ik gewoon niet hhaha.
Niet om arrogant te klinken ofzo, maar ik wordt over het algemeen altijd ouder geschat dan dat ik ben maar wat toch echt wel 'shocking'' was was dat een Duitse meid, een week eerder, dacht dat ik 26 was:0....Ja daaaag is die nog helemaal lekker haha.
Maargoed de braay was heerlijk (Beef van 3 euro, kip en vis) en wat sla. Na de braay gingen wij nog met zen allen uit tot een uur of 3.

Saturday

De zaterdag daarop gingen wij met zijn allen naar het strand. De hele groep, die wij de vorige avond hadden leren kennen, en Jer,joe,juu en ik legden ons gezamelijk op het strand tussen de rotsen. Dit keer was Clifton beach aan de buurt. Op dit strand werd namelijk ook een concert gegeven rond 4 uur.
De zee was wel echt ONGELOFELIJK koud. Echt water afkomstig van Antartica. Ik rende er meteen in en rende er ook gelijk weer uit, mijn benen en voeten deden gewoon enorm veel pijn door de kou, ze bevroren gewoon direct!!! Zelfs voor de haaien is het daar te koud. Maargoed wij hebben wel allemaal lekker kunnen bakken op het strand(= JA ik heb fotos:D en JA die zet ik morgen erop, allemaal!!!!!
Die avond hadden wij bij ons thuis WEER een braay want een vriend van ons (leren kennen) was jarig en gaat over 2 dagen weg. Ik was best moe van het.....slapen op het strand??...en dacht ikga ff liggen op mijn bed.
Jeremy kwam na een halfuurtje naar mij toe te vragen of ik al wat wilde eten; ik van ''nee dalijk dankje''. Ik weer terug slapen, toen ik wakker werd was het half 5 in de ochtend,in de kleren op mijn bed, iedereen was weg alles was opgeruimd, ik had alles gemist. HAHahahhahah. GeweldigxD Jeremy had mij die avond nog 2 keer wakker proberen te maken maar ik sliep gewoon door, echt zo diep was ik aan het slapen.

Sunday

De zondag ochtend weer lekker toast met ei voor de tv. Die middag gingen joe, jeremy, judith en ik, in onze huurauto een ritje maken langs de Zuid-Afrikaanse kust. De bedoeling was Cape point maar dat was te ver weg (Te laat vertrokken). Ik ben niet zo iemand van het uitzicht maar dit was echt Supermooi!!! Wij reden langs het strand dat in de TOP 10 stranden van de wereld staat!! Superwit!! supermooie golven, gewoon de locatie was geweldig. Ook het bod met ''Are you Shark Smart?'' paste wel bij het plaatje. Ja mensen ook hier zijn fotos van die eveneens morgen te zien zijn.

De zondagavond dan.......Geweldig en dramatischxD
Als avondeten hadden wij allemaal (ons hele huis) chinees besteld. Nou het smaakte naar mijn idee niet geweldig, oosters eten ben ik niet zo fan van, geef mij maar hutspot of bietjes met gehaktbal(= Ik heb de helft dan ook weggegeven.
Na het avondeten maakten wij ons op om wederom naar Goldfish te gaan. Je weet wel die Populaire Zuid-Afrikaanse band die ook in Amsterdam gaat optreden, echt een aanrader!!!
Het bier hier, Black LAbel, is ook echt lekker, wel met een wat hoger alcoholpercentage want na 10 flesjes voelde ik wel wat tintelingen.

Nu komt het minder lekkere gedeelte; voor diegene met een gevoelige maag, scroll door naar de reacties en laat wat leuks achter hahah.

We stapten de taxi in, hele aardige chauffeur die ons zijn nummer gaf (Noah genaamd) en ons vaker ophaald en afzet, en reden naar huis. Opeens riep ik: I need to Peuuh!! (overgeven weet niet hoe je het typt) Deur open van de taxi en nu ligt er ergens Sour Beef and Rice op straat. Wij reden snel door naar een tankstation waar ik daar de laatste restjes van mijn avondeten kon ''deponeren''.
Ik heb nog nooooit hoeven overgeven in mijn hele uitgaansleven en weet ook zeker dat het chinese eten de oorzaak was!!
Maargoed, ook weer eens meegemaakt. We kunnen er nu al heel hard om lachen en ik zit dit verhaal nu ook met een big smile op mijn gezicht te typen hahaha. Ik zie Simone, Tante Marly en vooral mijn moeder dit al lezen hahah. SORRY!!!

Nou hierbij mijn weekend:D Mark eet geen chinees voordat je gaat stappen!!!

Mam waar blijven mijn stroopwafels?:P hahah grapje

Allemaal de groeten uit Zuid-Afrika!!!

Tom

  • 21 Februari 2011 - 12:07

    Tom Op Den Kamp:

    Ok update over gisteravond;

    Ik ben nu mijn smsjes aan het lezen op mijn mobiel.....Er staan er 4 op van gisteravond die ik niet eens kan herinneren dat ik die verstuurd heb.
    What the hell zit er in dat bier en/of chinese beef!!

    PS: Ik zit niet met een kater op het werk hahaha.

  • 21 Februari 2011 - 12:25

    Maay:

    HAHAHAHAHAHAHHAHAHAH .. ook ik lag dubbel van het lachen ja, tom die voor de eerste keer ziek is van de drank, dat we dat nog mogen meemaken!

  • 21 Februari 2011 - 13:44

    Tom Op Den Kamp:

    Hallo allemaal,

    Heb ff heeeel snel 5 fotos toegevoegd!!
    Morgen volgt de rest

    Tom

  • 21 Februari 2011 - 17:10

    Ron, Christol,Ashley:

    Hallo Tom
    Wat een leuk verslag en wat hebben we gelachen! Wat zul jij je beroerd hebben gevoeld daar in de taxi.
    Heel leuke foto.'s . We wachten vol spanning op de nieuwe reeks.

  • 21 Februari 2011 - 18:20

    Gonnie:

    Wat heb je weer een leuk verslag geschreven, al lezend zit ik gewoon hardop te lachen. (collega's keken al een beetje vreemd op).
    Volgens mij heb je de tijd van je leven.
    De stroopwafels liggen al klaar ben alleen nog de krakelingen voorJudith vergeten te kopen.
    Ik zal ervoor zorgen dat morgen het pakketje compleet is.
    Knuffel Mam

    PS
    Waarom noem je Jer Ju en Joe niet gewoon de 3J's?!

  • 22 Februari 2011 - 22:12

    Mark:

    eeeyyyyy tomm,

    Je broertje hier vanuit het koude nederland. Zal daar wel beter weer zijn he :P .
    Ik zat ook hardop te lache hier achter de laptop ( vooral over dat kotsverhaal :D) . Maarja hier niet echt iets bijzonders , alleen dat we afgelopen zaterdag van ''Standaard'' gewonnen hebben met 6-1 :D

    Nja nog veel plezier daar hé !

    Ciaoooooooo

  • 23 Februari 2011 - 07:11

    Tom Op Den Kamp:

    @Familie Doorakkers:
    Hallo!!! Bedankt voor jullie leuke reactie, het was inderdaad geen pretje in de taxi nee haha. Gelukkig kunnen ik en vooral jeremy en heel hard om lachen nu.

    @ mam; Aaah gelukkig maar hahah. Ik begon al te twijfelen of je het ''íncident'' wel leuk zou vinden om te moeten lezen;p Prima!! Thanks alvast(=

    @ Mark: Aaaah Mark, leuk om wat van je te horen! Ja het weer is hier fantastisch, nu maar 30 graden, morgen en in het weekend rond de 35 tot 40. Word weer beachen(=
    Succes nog met je stage!!
    PS: Zaterdag ga ik wss naar een wedstrijd van Ajax Cape town^^

  • 24 Februari 2011 - 22:03

    Annie:

    Dag Tom,
    Zo te lezen heb ook jij het naar je zin. Leuk verhaal, zo blijven we goed op de hoogte.
    Tegen de tijd dat je naar huis gaat, heb je wrs een sterke maag en hoef je niet meer te vomeren( hoe zeg ik dat!) in een taxi.
    Nog veel plezier.

  • 25 Februari 2011 - 12:32

    Judith:

    Over 28 minuten weeeeeeekeeeeeeeeeeeeeeeeend!

  • 27 Februari 2011 - 15:11

    Hoi Tom:

    Zo te lezen vermaak jij je ook erg goed. Geniet er van. Ik hoop dat je Huub niet te vaak tegenkomt. Veel plezier en succes met je stage.

    Groeten van Fred

  • 27 Februari 2011 - 15:12

    Fred:

    Zal bij de volgende gelegenheid in het juiste vak mijn naam schrijven. Komt van al die verhalen lezen en reageren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 37030

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: