Een normale werkweek - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu Een normale werkweek - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Een normale werkweek

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

16 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Hallo allemaal!!

Nogmaals bedankt voor jullie leuke reacties(= Ook leuk om zo wat van het thuisfront te lezen!

Ik zal beginnen met enkele updates wat betrefd de kakkerlakken en hoe het is met Evelien.

Met Evelien gaat het gelukkig uitstekend!! Joey is afgelopen maandag naar de tandarts geweest voor de operatie. Dit nam de hele dag in beslag en daarom had Joey ook de dag vrij genomen. Toen ik terug kwam van stage waren Joey, Evelien en Jeremy in ons huisje om een beetje tot rust te komen, er was verder niemand. Ik vroeg meteen van:'' Hee Evelien, Enne?'' Waarop Evelien meteen reageerde door ''Ha Tom'' te zeggen en een HUGE smile op mij te richten. Ik wist niet wat ik zag zo goed zag het eruit alsof er niks verandert was. Haar ene voortand, wat voor de helft afgebroken was, is nu opgevuld en de andere (die geheel was afgebroken) heeft ze nu een plastic tand voor in de plaats. Het zag er echt net echt uit. Als je niet beter zou weten zou je denken dat Evelien helemaal niks mankeert (aan haar gebit). De plastic tand is natuurlijk maar tijdelijk. Er wordt namelijk een nieuwe voor haar gemaakt ergens in een ''tandenfabriek'' Hahah geen idee hoe ze dat noemen. Volgende week maandag wordt die erin gezet. Wat betrefd Evelien haar lip; de hechtingen worden er vrijdag al uitgehaald, alles geneest zeer snel. GElukkig maar.
De kosten waren wat minder leuk, ongeveer 270 euro voor het trekken en reinigen etc, maar nu komt het 700 euro voor de gehele operatie....
Nu zou je denken dat Evelien haar reisverzekering het wel zou dekken, maar ze wist niet zeker voor hoeveel ENNN!! of ze wel gedekt is voor ''gevaarlijke'' sporten/activiteiten of dat ze dit achterwege had gelaten....
Wij hopen natuurlijk dat de verzekering alles dekt anders is ze na 1 week al heel wat geld kwijt. Nogmaals met de gezondheid gaat alles prima(= Ze was ook erg blij dat wij haar zo geholpen hadden maar dat is vanzelfsprekend dat wij dat voor haar doen, kan mij niet voorstellen hoe ik zou reageren als MIJ zoiets zou overkomen, verschrikkelijk.

Nu een ander onderwerp, die smerige kakkerlakken. Mijn moeder heeft mij in het vorige verslag een tip gegeven om haarlak te gebruiken. Dit werkt inderdaad wel (hadden wij ook al gebruikt) maar deze dingen zijn zo groot en dik dat je heel lang moet spuiten willen ze een beetje verlamd raken (alles is hier groter en meer lijkt het wel haha). Tot nu toe hadden jeremy en ik die beesten met 2 glazen gevangen en in de WC gegooid en (snel) doorgespoeld. Gisteravond kwam een huisgenoot (Jaap) met een supersterk middel. Zo sterk dat deze verboden is in Nederland. Hij spoot voor 1 seconde op de kakkerlak en het beest was gelijk K.O. GE-WEL-DIG (=
Hij vertelde dat dat spul zo sterk is dat als je het naar een mug spuit deze meteen uit de lucht valt. Wel moet je oppassen dat je het niet direct op de huid krijgt, zo agressief is het.

Maandag, Dinsdag.

Hele gewone dagen. Maandag begon door om half 7 op te staan, met veel moeite want de avond daarvoor waren wij nog uitgeweest. Naar een concert van Goldfish, een in Zuid-Afrika zeer populaire band, man die waren goed!!! ZO goed dat wij komende zondag weer gaan(=
Smiddags had ik gewoon weer stage, dit keer heb ik niet superveel gedaan. De eerste week moet ik gewoon wat rondsnuffelen en heb ik 2 collega's gevraagd wat zij doen voor werkzaamheden en dit genoteerd in een aantekeningenboekje wat ik gekochgt heb. Ik krijg zo een veel beter beeld over mijn stagebedrijf, wel zo handig als ik later grotere opdrachten moet gaan doen.
De maandag avond heb ik voor Jeremy en mij gekookt; De befaamde Spaghetti di Tomasso. Heerlijk, al zeg ik het zelf. Dit hebben wij gegeten voor de tv, Jeremy heeft de tv-serie LOST seizoen 1 meegenomen, zijn 7 cd's en die zijn we nu elke avond (diner) en ochtend (ontbijt) aan het kijken. HEbben nu 3 cd's gehad. Na het avondeten maakten wij ons op om naar het strand te gaan, een Duitse vriend, genaamd Daniel had mij gevraagd of ik (met mijn vrienden) mee zou willen gaan naar het strand om daar wat te chillen. Rond 11 uur kwamen wij aan op Clifton Beach en jonge wat was het mooi!!. De maan scheen fel, vele sterren aan de hemel en in de verte kon je Robbeneiland zien liggen en de gestrande olietanker. (voor diegene die het niet weet; Er ligt een olietanker gestrand op een zeebank tussen Robbeneiland en het vasteland. Zij laten deze gewoon liggen omdat het goedkoper is deze te laten liggen dan om het weg te slepen). Ze hebben de olietanker wel versiert met lichtjes zodat in de avond het er wat mooier uitziet. Ik kon zo in slaap vallen met mijn pilsje in mijn hand zo rustgevend is het. Mensen zittend rond lichtjes op het strand, chillend, het enige wat je hoord is de zee en krekels. Wel werd er gelachen en gepraat natuurlijk maar de rust was toch opvallend. In Nederland zijn zo'n plekjes zeer zeldzaam.

De dinsdag ochtend en middag verliep precies hetzelfde alleen de avond besloten wij (judith, joey, Jeremy en ik) om samen met Birgit en Bibi (2 nederlandse vriendinnen van ons)naar Waterfront te gaan. Dit is een toeristische haven langs de kust waar veel leuke winkeltjes zijn en zeer goede restaurantjes waar je lekker kunt eten. Het uitzicht is echt mooi, kijkend over het water met daarin de bootjes. Deed mij denken aan Frankrijk.
Een nadeel is echter wel dat je dit uitzicht terugvind in de prijzen. De prijzen van het eten zijn, in vergelijking, duurder dan waar wij tot nu toe hadden gegeten maar wel nog altijd goedkoper dan in nederland. Zo hebben wij voor 97 euro gegeten met 6 man, en dan wel uitgebreid (extra frieten, uienringen en knoflookbrood als starter). Wat ons wel een beetje irriteerde was het feit dat deze tent niet zo gastvriendelijk was als de kleinere tentjes verderop in de stad. Deze tent was ook de eerste die ons geld (toen wij de rekening betaalde) Natelde. Dit is op zich niet erg maar viel wel op. Wat de meiden echter niet meer normaal vonden was dat de serveerster mij erop wees dat wij niet genoeg fooi hadden gegeven. Dit moet namelijk 10 procent van de totaalprijs zijn en wij hadden ''maar'' 5 procent gegeven. Zij vroeg het niet, maar eiste het. Nou hebben wij maar bijgelegd, maar zeker niet van harte!!! Weer een verschil met Nederland, het is hier gewoon een gewoonte I guess.

Woensdag, de ochtend verliep wederom hetzelfde. Lekker toast met Roerei gegeten voor de tv tijdens een andere aflevering van LOST. Ik zit nu op stage (het is kwart over 9) en ik ben mijn mail aan het checken. Vanavond zijn wij uitgenodigd voor een braay bij een van de andere huizen. Meiden vertrekken terug naar NEderland en geven een afscheidsfeestje. Ik heb uitgerekend dat als wij om half 7 gaan tot 22.00 uur dan is het in Europa 21.00 uur wat betekend dat voetbal maar 15 minuten bezig is. Vanavond is Barcelona-Arsenal en dan moet ik natuurlijk zien:P 3 en een half uur aanwezig zijn om daarna te gaan lijkt mij wel goed genoeg Hahahha. Ja voetbal word uitgezonden op 1 van de 4 zenders die wij ontvangen:)

Ja ja ik weet het Tom je bent een vuilak:P

Voor wat betrefd het weekend; Helemaal volgeboekt. Vrijdagavond gaan wij naar Clifton Beach, hier wordt een strandconcert gegeven en raad eens wie er komen: The Beach BoysxD Van het nummer ''Surfing USA'' Lijkt ons wel leuk.
Zaterdagmiddag wordt het weer heeeeet en gaan we lekker op het strand liggen bakken. De avond daarop natuurlijk de clubs bezoeken en de zondag daaaaarop willen wij waarschijnlijk de Wijnroute gaan doen of een andere route, mocht deze volgeboekt zijn.

PS: Ik ga vandaag met Jeremy een camera kopen en boodschappen doen. Jullie zullen deze week dus al fotos te zien krijgen van mijn huisje!! Wat betrefd fotos voor het weekend zal ik proberen ook in het weekedn erop te zetten maar kan niks beloven, internet is hier echt vele male slomer dan in Nederland.

Groetjes daar allemaal!!! En kom maar op met jullie leuke reacties:D

Groeten, Tom

  • 16 Februari 2011 - 09:18

    Ria:

    Hey Tom,
    Hier dan een reactie vanuit een zonnig Wijchen. Ja ja de zon schijnt hier nu al, dus ook bij ons is het redelijk weer. Dit moest ik toch wel even kwijt na al die verhalen van jou hoe warm het daar wel niet is.
    Je bent er nog maar net en al van alles meegemaakt, ben benieuwd wat we allemaal nog te lezen krijgen. Spaghetti di Tomasso als die zo goed is als je zelf zegt dan nodig ik je uit om die ook eens voor ons te koken. haha
    Nou Tom we kijken uit naar je verhalen en geniet van deze mooie tijd en natuurlijk kan ik het niet laten om te zeggen pas goed op jezelf.

  • 17 Februari 2011 - 09:45

    Judith:

    Tomski,
    Leuk verhaaltje!
    Wij hebben elkaar niet als reisvrienden... Moet ik je straks maar even uitnodigen, hier op stage kan ik dat niet. Als je niets te doen hebt kunnen we weer gezellige e-mailconversaties houden ;) Wat willen jullie trouwens eten vanavond? Laat maar wat weten...

  • 17 Februari 2011 - 10:02

    Tom Op Den Kamp:

    @ Tante Ria:
    Hallooo leuk van uw reactie(= ooow schijnt de zon daar in het oosten:P hmmm hier is het denk ik wel paar graadjes warmer haha (ff erin wrijven).
    Mijn spaghetti gerechten zijn altijd heeeerlijk (al zeg ik het zelf). Helemaal voor een filmpje is het genieten.
    Ik heb een fototoestel gekocht gisteren dus ik zal morgen wat fotos van het huis erop zetten.

    @ Judith, Thanks judith(= Heb je net een mail verstuurd haha.

  • 17 Februari 2011 - 16:48

    Vince Pecasse:

    hoi, en hoe is het daar is het daar nog lekker warm ? hier is het wel nog koud maar hier en daar schijnt de zon wel eens. Trouwens wat had ik gehoord is er ingebroken bij jullie? ik hoop dat je het daar naar je zin hebt groetjes vince

  • 18 Februari 2011 - 07:07

    Tom ODK:

    @ Vince
    Hee Vince kerel, leuk dat je men verhalen ook bijhoud:)!!
    Hier is het nog altijd warm, gisteren waaide het enorm hard maar vandaag schijnt de zon alweer hard in de morgen en morgen, +dagen daarop,wordt het alleen maar warmer (ongeveer 35-40 graden). We gaan dan ook naar het strand haha.
    Ja klopt, de eerste dag nogwel. Een voormalig huisgenootje had een man binnengelaten die zijn niet kende, had die zich mijn camera meegenomen van mijn kamer, en nog wat spullen van andere huisgenoten. Maar ik geloof dat ik dat uitgebreider heb beschreven in een vorig verslag. Als je wilt kun je je dat gaan bekijken;)
    Leuk om van je te horen!! Doe de groeten daar!
    Tom

  • 18 Februari 2011 - 18:58

    Romy:

    eeeeh neeef.

    jaja had je niet gedacht he, dat ik jou zou volgen?
    heb ook maar de helft gelezen, te veel letters voor my. ;$ hahah.
    wel leuk dat je t naar je zin hebt daar.
    maarja, je krygt de groetjes van mn moettie!!
    en nog veel plezierrrr!

    Xkus romy

  • 19 Februari 2011 - 14:25

    Saskia:

    Hoi Tom,

    Hoe gaan dit? Ek denk jij het een baie lekker (kuier) tyd in die sonnige Suid-Afrika.
    Gelukkig ben je net zo enthousiast als ik over Keeptjoun en Relocation Africa. Heel veel plezier, geniet ervan, ga lekker veel braaien en uitstapjes maken want voor je het weet ben je weer terug in het kikkerlandje.

    (En over die kakkerlakken, Reg en Carin hebben in mijn tijd een bedrijf ingehuurd om de kakkerlakken te vernietigen. Daarnaast moet je eens even in de supermarkt kijken tussen de dierenbestrijdingsmiddelen. Hier hebben ze spuitbussen tegen kakkerlakken).

    Geniet dit.

  • 20 Februari 2011 - 11:48

    Oma En Opa:

    Hallo .Jou verslagen gelezen,dus zo doorgaan.Wat die karkerlakken betreft,die hadden wij in Spanje ook.Als wij spaghetty klaar maakten,deden wij er wat van die beestjes erin,die kraakten lekker tussen de tanden,en zo ruimde wij ze op haha.Je schrijft zo groot als een vinger,je hebt toch niet een olifant voor? Jullie vermaken zich goed,wij nemen aan dat je toch nog terug komt

  • 20 Februari 2011 - 12:01

    Opa:

    Als je zou blijven,hebben wij een mooi vacantie adres,zegt Oma. Met al je plezier,denk wel ook aan je werk, want voor niets gaat alleen de zon daar op' groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 37028

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: