Met je bek vol tanden... - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu Met je bek vol tanden... - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

Met je bek vol tanden...

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

14 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Met je bek vol tanden..

Hallo allemaal!! Hierbij mijn 3e verslag alweer in Zuid-Afrika. Nogmaals bedankt voor jullie reacties echt leuk!!(= Erg leuk om te lezen allemaal.

Nou ik zal maar bij het begin beginnen, vrijdagmiddag stopte ik eerder met werken (ik zat er ff helemaal doorheenxD). Dit omdat ik echt moest wennen aan het weer hier. Het is hier gewoon makkelijk 35 tot 40 graden in de zon en ik moest er echt eventjes aan wennen.
Toen ik eenmaal thuis was deed ik snel mijn zwembroek aan en sprong het zwembad(je) in. S'avonds gingen jeremy en ik het lekker makkelijk doen, wij waren beide vermoeid en wilden eigenlijk helemaal niks doen. Ondanks de vermoeidheid hadden wij voor onszelf gekookt; spaghetti!! Heeerlijk. Wij aten dit op voor de TV. Hier staan maar 4 zenders op maar gelukkig heeft JEremy 37 afleveringen van LOST meegenomen op DVD. Rond half 12 gingen wij al het bed in.

Gggaaadverdamme!!

De volgende morgen gingen Jeremy en ik ons wassen en klaarmaken om vervolgens opgepikt te worden door Joey die ons naar het strand zou brengen. Wij gingen met een groep van 7 man (3 jongens en 4 meiden). Eerst was het plan om naar de pinguins te gaan maar wij hadden besloten dit nniet te doen omdat het veeeel te warm was (39-40 graden in de zon), wel was er een lekker windje dus enorm veel van de hitte merkte je niet zo. (Ik heb inmiddels al een lekker kleurtje hahah). Na een hele middag aan het strand te hebben gelegen maakten Jer en ik ons op voor de Braay!! Een huisgenoot (Sjoerd) van ons was jarig en besloot een Braay (bbq) te organiseren. Dit was echt zooo lekker, ''Dat gaan we vaker doen'' zei jeremy al. Na alles opgegegeten te hebben ging iedereen zich weer klaarmaken om vervolgens op stap te gaan. Ik had hier enorm veel zin in maar dit zal snel veranderen; eenmaal aagekomen bij de club kwamen Jeremy, Judith en ik niet meer binnen...Het was stamp en stampvol. Echt K*T!!
Wij besloten wat rond te gaan lopen in de stad voor 30 minuutjes om daarna weer de taxi terug te pakken. Eenmaal thuis wilde ik mij weer gaan wassen toen ik opeens een heel raar geluid hoorde over de vloer. Ik dacht van wat is dat toch?!! ''Nouja..'' Opeens keek ik omlaag en ik schrok me het lazarus.....Een Huge-Ass Kakkerlak op de badkamer zo groot als mijn middelvinger!!! (ter illustratie voor Gonnie; Zo groot als de voet, poot, van luca, en ook zo dik). NIet meer normaal hoe groot die dingen hier zijn, zo groot dat je ze zelfs hoord lopen over de houten vloer. Het ellendige is dat je die rotbeesten niet mag pletten want dan komen er alleen maar meer op af. Ik moest hem dan ook met een glas vangen om hem daarna door te spoelen in de wc. Dit moest snel gebeuren want sommige klommen er ook weer uit (die avond hebben jer en ik er 5 dikkerds doorgetrokken). Gaan je haren van rechtop staan....Wij stonden echt met onze bek vol tanden van....dammmnn niet meer normaal.

De volgende morgen (zondag) hebben al onze huisgenoten (en wij) de rommel van de braay opgeruimd en wat vonden wij in een halfvol glas cola.....een dode gekkoxD hahaha. Een gekko is een soort hagedis die aan de muren blijft plakken met behulp van speciale rimpels onder zijn poten. Hij moest er waarschijnlijk in zijn gevallen en verdronkenxD Ziet er echt vet uit, net een hagedis op sterk water.
Rond de middag vertrokken wij weer met Jeremy, Judith, Joey, Rianne en Evelien (beide ander huis) naar Muizenberg. Dit is een echt surfersstrand. Eenmaal aangekomen huurden wij ons allemaal een bord en wetsuit (ja hier zijn fotos van haha). Het water was heerlijk!!! Door zo'n wetsuit voel je niks van de kou en je voelt je echt als een vis in het water. Ik probeerde vol goede moed op het bord te staan maar dit lukte mij nog niet goed, veel tijd om te oefenen had ik niet want nog geen 10 minuten later hoorde ik Joey roepen: ''Tom er is iets met Evelien''. Ik hoorde wel wat geschreeuw al (ik was al verderdoor gezwommen) maar wist niet wat er was. Na 3 minuten dobberen besloten Rianne en ik om maar eens te kijken wat er aan de hand was. Evelien was ondertussen al terug bij de zaak waar wij onze spullen van gehuurd hadden. Zij zat daar op een bankje in de kleedkamer met een doek tegen haar mond aan; Judith had gezien wat er gebeurd was en vertelde dat een golf het surfbord, van Evelien, tegen Evelien haar gezicht had gesmeten. Met als gevolg dat er een flinke snee in haar onderlip zit, de helft van 1 voortand was afgebroken (kwijt) en de andere voortand heel erg los zat. Wij reden snel naar het ziekenhuis om fotos te laten maken. Na een kwartiertje konden wij gelukkig al terecht en na dik 2 uren hoorden wij hoe het met Evelien (haar gebit) ging. De dokter vertelde dat wij morgen met haar naar de tandarts moeten omdat zij geopereerd diend te worden. Zowieso diend er een halve tand erop geplakt te worden(maar wat erger is) en de tand die los zat bleek helemaal afgebroken te zijn. Het ijzeren stangetje (wat ik ook achter mijn voortanden heb zitten) was het enige wat haar voortand nog vasthield. Nu ik dit typ ligt zij op de operatietafel.
Die avond zijn wij (behalve Evelien) wel nog naar een concert geweest van Goldfish....een zeer populaire band in Zuid-Afrika. Boh wat waren zij goed!! We gaan volgende week weer.
Dit was mij het weekendje wel haha, maargoed ik vermaak mij hier nog steeds ENORM en leer elke dag weer leuke mensen kennen!!
Zelfs de kakkerlakken kunnen het voor mij niet verpesten:D

Groetjes daar allemaal!!

Tom

  • 14 Februari 2011 - 09:00

    Marly:

    Wat naar voor Evelien :( nu maar hopen dat ze snel geneest en dat het litteken meevalt. Ik kan mij zo voorstellen dat je daar niet op bedacht bent.
    Wat leuk dat die braay zo geslaagd is. En als 'die son het geskyn' nemen jullie natuurlijk ook een 'sundowner', haha. Btw: spreek je al 'n bietjie Afrikans? Heb je al veel bokkies en swartrugmeeue gesyn? En heb je al een fototoestel georganiseerd want een paar kiekies lijken mij ook nie so erreg nie, haha.
    Geniet van alles, ook van die son; straks ben jy so bruin as een bruinmens :)
    Groetjes met een knuf, marly.

  • 14 Februari 2011 - 10:33

    Thijs:

    EEy Tom

    lkkr bruin bakken en achter de meisjes aan he:P zo kennen we je:D
    Echt leuk om je te kunnen volgen. ik wacht steeds met smagt voor je volgend verhaal weer te kunnen lezen:D
    Een paar kakelakjes moet je maar als vriendjes beschouwen ben je nooit alleen:P
    Gr Thijs

  • 14 Februari 2011 - 11:54

    Simone:

    Ieww, kakkerlakken, een dode gekko... Ik krijg de kriebels van je verhaal! & dat van Evelien is wel héél vervelend zeg! Ik hoop maar dat het snel herstelt! Verder heeft het weekend je wel goed gedaan geloof ik! Weer lekker uitgerust om aan deze week te beginnen... Veel succes weer de komende dagen! Liefs, Simone

  • 14 Februari 2011 - 12:24

    Tom ODK:

    Ja het is inderdaad zeer spijtig voor Evelien. We hebben haar ook gesteund maar ze was wel enorm in shock...(logisch). Het was wel grappig toen ze al die pijnstillers, en verdovingen had gekregenxD Alsof ze flink aan de drugs was hahaha.

    @ Thijs: hee man echt super vet dat je mijn verhalen leest en erop reageerd:D Vind ik echt leuk!! Ik heb all een lekker kleurtje en wat betrefd de meiden hoor je mij niet klagen hahaha. Hoe is het daar!?
    Groeten terug!

    @ Simone; Kakkerlakken zijn niet giftig, bijten niet en je word er niet ziek van....Je word er wel ziek van als je ziet (en zelfs) hoord lopenxD Dan denk je echt van...iieeh;p Gadverdamme en gaan je nekharen overeind staanxD Evelien heeft als het goed is nu een nieuw gebit(=

  • 14 Februari 2011 - 18:59

    Denise ODK:

    Hey Tommieboy!

    Inderdaad "Ieuww" van die kakkerlakken, als ik die zou zien zou ik enorm gillend de gang op rennen (ervaring met een huge spin). Echt niet normaal kwam laatst thuis en ging naar mijn kamer zat onder mijn klok zo'n enorme grote spin en toen rende ik gillend (ja ik gillend kan je je dat voorstellen) de gang op. Mijn moeder dacht dat er een vreemde in huis was ofzo, maar inderdaad die beesten worden steeds groter, ook hier in NL!

    Wat stom voor Evelien, hoop dat het goed komt, wat wel uiteindelijk gebeurt neem ik aan!

    Nog heel veel plezier met wat je de komende dagen gaat doen en ik hoop op nieuwe leuke berichten!

    ¡Adíos! Denise

  • 14 Februari 2011 - 19:42

    Gonnie:

    He Tom,

    Waar slaat de titel "met je bek vol tanden" op?
    Op Eveline ? (wel een beetje misplaatst als ze net een paar tanden moet missen) of op verbazing dat de kakkerlakken zo groot zijn?
    Kakkerlakken komen op vochtige donkere plekken af, dus je kunt ze oa tegen komen in je(donkere) kledingkast (?!) en op de badkamer natuurlijk. Tijdens een jongerenvakantie van mij in de vorige eeuw(!)had ik ook last van kakkerlakken. We zaten natuurlijk niet in de mooise hotels, de kakkerlakken zaten toen oa in onze kledingkast. Wat vond ik die dingen smerig!!
    Ik zal deze week eens gaan kijken wat ik je allemaal kan opsturen zodra ik een pakketje heb opgestuurd geef ik dat wel even door, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het bij jou arriveert.
    Groetjes en dikke kus!

    ps. ik geniet van je geweldige verhalen, ga zo door!!

  • 14 Februari 2011 - 19:44

    Gonnie:

    WE WANT PICTURES!!!!!!!!!

  • 14 Februari 2011 - 23:10

    Joeschmeitz:

    Hallo Gonnie,

    Voor foto's zie mijn facebook maar al! Mark weet wel hoe die daar moet komen denk ik!

    grtz

  • 15 Februari 2011 - 06:53

    Tom Op Den Kamp:

    @ Mam

    De titel vond ik wel bij dit weekend passen.....vooral de kakkerlakken maar de meeste dingen die gebeurde hadden wij gewoon totaal nooit verwacht.
    Ja ik zal dan maar een camera gaan kopen, kvind dat lastig om een goede te kopen maar ik kom er wel uit.

  • 15 Februari 2011 - 18:44

    Gonnie:

    Tip(recept) van een collega om een kakkerlak uit te schakelen.
    Koop een bus goedkope haarlak, spuit dit op de kakkerlak en je zult zien dat deze eerst een beetje verdwaasd begint te lopen, omvalt en vervolgens op z'n rug te eindigt. Opvegen maar!!!
    Nooit pletten omdat er dan schijnbaar eitjes uitkomen???!!
    Groetjes aan iedereen!!!!
    Gonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 37033

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: