2e FullTime stagedag en andere verhalen... - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu 2e FullTime stagedag en andere verhalen... - Reisverslag uit Claremont, Zuid-Afrika van Tom Op den Kamp - WaarBenJij.nu

2e FullTime stagedag en andere verhalen...

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

11 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Claremont

Howzit?!! (Hallo hoe is het?)

Bedankt voor al jullie reacties!! Het is echt leuk om te lezen dat jullie daadwerkelijk mij aan het volgen zijn haha.

Zoals jullie kunnen merken ben ik al helemaal ingeburgerd op het gebied van taalgebruik. Ook heb ik al kennis genomen met de Zuid-Afrikaanse keuken!! Gisteren hebben wij namelijk (Joey, Jeremy, Judith en ik) gegeten bij een tent genaamd ''Arnolds''. Dit is een typisch Zuid-Afrikaans restaurant waar bijna alle dieren van de savannah op een bord geserveerd worden. Zo kon ik kiezen uit ''Crocodile-Ribs'', ''Springbok-steak'', Ostrich-breast'' en ook ''Wildhogg-meat'' (everzwijn). Ik had mijzelf getrakteerd op een heerlijke Steak met water en als voorgerecht thaise rolls. Totaalbedrag; 110 rand= 11 euro.

Voor mijn nieuwe proces-verbaal, die net binnen is gekomen van 81 euro (thanks Mark voor het leuke nieuws), kan ik dus 8 keer uiteten hier.

Nou mijn 2e stagedag was ook gewoon leuk. De baas is met haar man naar Oostenrijk vertrokken voor 1 week (skivakantie) maar ik moet mijn collega's helpen die achter mij zitten aan hetzelfde bureau. Zo heb ik de opdracht, van een van de collega's gekregen om de spelling te controleren van een touristenboekje-prototype. Deze collega is verantwoordelijk voor het maken van informatieboekjes waarin alles staat over een bepaald Afrikaans land. Bijvoorbeeld; Een man moet voor zijn werk verhuizen naar Kenia, dan krijgt deze man, als extra info, een boekje mee waarin alles staat over het onderwijs in kenia, de wetten, beschikbare accomodaties, de prijzen van producten, ''Healthcare'' you name it. Ik ben nu op pagina 70 van de 110xD Enige wat ik tot dusver heb hoeven te verbeteren zijn 1 vergeten punt, vergeten paginanummers (2) en een komma verkeerd geplaatstxD MAarjah ik weet nu wel bijna alles over de geschiedenis, accomodaties en onderwijs van Kenia!!(=
Verder heb ik gevraagd aan 2 andere collega's, Azina en Sandra wat zij doen...wat zijn hun werkzaamheden en wat is hun rol binnen het bedrijf. Ik zeg het nog een keer; Wat een aardige mensen!! Zij waren heel blij dat ik vroeg of zij mij wat konden vertellen over hun werk en namen daar dan ook alle tijd voor totdat ik het snapte (beide 1 uur ervoor uitgetrokken). Ik heb 4 A-4tjes volgeschreven in mijn kladblok wat zij allemaal doen en weet nu al voor 90% wat de werkzaamheden zijn van het bedrijf. Ik lig dus al enorm ver op schema hahah. Ik kreeg verder ook complimentjes over mijn engels en de mooiste: '' Hmm you are a very smart guy''. Kan ik geen genoeg van krijgen hahah.

Uuhm ja na mijn stage weer met de minivans terug naar ''Mowbray'' gereden en natuurlijk weer gepraat met de chauffeur en de vent die mensen naar binnen schreeuwt vanuit het raampje.
Je hebt namelijk 1 chauffeur en 1 andere vent die bij de deur zit..fluitend en schreeuwend waar zij naartoe rijden. Ter illustratie:
Je staat stil langs de weg en je hoeft gewoon te luisteren naar wat ze schreeuven: ...FIEUWT FIEUW CAPE TOWN!! BROTHER...CAPE TOWN?. Enige wat je zegt is je bestemming; ''MOWBRAY!!'' Je stapt in en geeft die vent 6 Rand= 0.70 cent voor 20 minuten rijden.
Voor de kwaliteit moet je niet met de minivan gaan. Het is alles behalve comfortabel maargoed....scheelt me wel veel geld haha.

Zaterdag ben ik uitgenodigd door een grote groep studenten om mee te gaan naar ''Cristal Pools'' (als ik het goed verstaan heb) Dit zijn natuurlijke waterbronnen met eromheen hoge kliffen/bergen waar je vanaf kunt duiken. De een is 10 meter en de hoogste iets van 50, van wat ik hoorde. Nou dat word wat met mijn hoogtevrees..... Aan de andere kant de weersverwachting voor morgen is 39 graden (aan de linkerkant kunnen jullie de weersverwachting zien), maar doordat de zon in dit land enorm fel en hard schijnt voelt het vaak 5-10 graden warmer. Goed insmeren is hier echt een MUST!! Judith is al verbrand, en ze zat niet eens buiten maar het zonlicht is hier zo sterk dat men zelfs nog achter een raam kan verbranden. Hierna gaan wij met zijn allen bij ons thuis braayen (Zuid-Afrikaans BBQ) want Sjoerd is 3 dagen geleden 21 jaar geworden, en daarna gaan wij lekker stappen!!! Can't wait:D

Als ik de zondag niet totally brak ben gaan we nog naar het strand....maar niet zomaar een strand. Op dit strand leven pinguins!!! Hier mag je gewoon tussen lopen en zelfs tussen de pinguins gaan zwemmen in de zee!! Dit doen wij natuurlijk niet de hele dag, Sjoerd en Jaap vroegen mij al of ik mee wilde gaan surfen. Zij kunnen dit al aangezien zij hier al een kwartjaar zijn maar zij gaan mij dit leren. Hele aardige gasten.

Ik heb btw wel weer een blunder gemaakt. Sjoerd kwam gisteravond binnen met een vriendin van hem (duitse) en ik dacht van nou effe voorstellen. Ik van: ''Hello I am Tom'' en schudde haar hand. Zij zei lachend: '' Hello Tom (schudde mijn hand terug)'' en zei '' I already met you yesterday''xD Ik schaamde me een beetje en zij moest er goed om lachenxD Jeremy had alles gehoord en toen ik onze slaapkamer inliep vond ik hem bijna huilend van het lachen op zijn bedxD HAhahha. Hij zei dat het er zoooo grappig uitzag mijn gezichtxD.
Ik ben haar naam nu btw weer vergetenxD Misschien de Zuid-Afrikaanse mentaliteit te pakken?

Nou ik vermaak mij in ieder geval wel!! Genieten jullie daar in Holland ook vooral van het weer! (heheheh)

Groeten!!
Tom

PS: Opvallend dat iedereen het heeft over die receptionistexD

  • 11 Februari 2011 - 10:02

    Marly:

    Hallo Tom, wbt de receptioniste: volgens mij begon jij ermee. En wat betreft de vriendin van Sjoerd: niks Afrikaanse mentaliteit. JE BENT GEWOON EEN OP DEN KAMP ;) Verder zal ik dan maar niets op Azina & Sandra zeggen. Anders krijg je dat weer. Maar volgens mij vindt je al die aandacht echt wel prachtig ;). Leuk dat je al zo'n druk programma hebt. Pas wel maar op dat je niet 10 kg bijkomt van al dat gebraai....Tom tussen de pinguins.....ik zie het al helemaal voor me, haha. Daar wil ik toch echt beeldmateriaal van ;) ook al heb ik een rijk fantasieleven, haha. Met al je verhalen lijkt het of je al een hele poos weg bent. Grappig is dat.

  • 11 Februari 2011 - 10:03

    Simone:

    Haha, spelling controleren... helemaal jouw ding! xD (punten, komma's en paginanummers vallen niet eens onder spelling, haha) Wel leuk dat je alweer meer weet over het bedrijf en wat je collega's nu precies doen! Geniet van de mooie natuur zaterdag en ben voorzichtig als je gaat duiken! Het braayen en stappen wordt vast super gezellig! Zondag wordt ook een leuke dag zeg! Zorg maar dat je niet te brak bent dan! Tussen de pinguins zwemmen... supervet!! & ook nog leren surfen! Klinkt als volop genieten!! Haha, hier is het weer prachtig xD Als ik ergens naartoe wil, ben ik meteen helemaal doorweekt van de regen! Maarja, verder gaat alles goed. Ben weer helemaal beter! Het is leuk om je te kunnen volgen en super fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar! Lieve groetjes! Simone

  • 11 Februari 2011 - 10:30

    Oma En Opa:

    Hallo Tom,Zo te lezen heb je het goed getroffen,werk dat je bevalt leuke vrienden en een mooie omgeving.Dit is voor jou,een niewe uitdaging in je nog jonge leven.Doe je best op je werk,en profiteer van je vrije tijd.Wat de meisjes betreft alleen maar naar kijken,niet........
    Tom wij wensen jou veel goeds,en veel plezier daar in het verre en mooie land.
    Groeten Oma en Opa doeiiiiiiiiiii

  • 11 Februari 2011 - 22:41

    Gonnie:

    Hoi Tom,

    Zo te horen heb je een lekker weekendje voor de boeg!
    Doe je wel voorzichtig met dat duiken!
    Zwemmen tussen de pinquins, ben benieuwd hoe je dat bevalt.
    Hoe koud/warm is die zee daar? Als het op land zo warm is dan kan die zee wel eens heel erg koud zijn maar ja dat merk je dan wel.
    Niet teveelbraai eten he en volgens mij heb je nu toch teveel meisjesnamen in je hoofd "dieren vd savannah" moet dat niet de "Savanne" zijn??!!
    Groetjes en dikke kus
    Mam

    ps. ik heb je ook een mail gestuurd

  • 13 Februari 2011 - 11:04

    Jose :

    Hoi Tom, zo te lezden vermaak jij je ook. Jammer van de eerste dag (camara enzo,) maar dat maakt jullie wel weer even heel allert. Je kunt in zo'n land niet zomaar iets laten liggen. Maar zoals je zei, verzekering dekt de schade. Zoals Gonnie schreef, dacht ik ook tijdens het lezen va jouw verslag: Die Tom is op jacht naar het andere geslacht. Ook leuk dat je werk je goed bevalt. Uiteraard zullen er straks ook minder leuke dingen gedaan moeten worden. Ik wens jou in ieder geval een leuke maar ook leerzame stage toe. Maak er iets van en tot ..............

  • 15 Februari 2011 - 20:55

    Suzanne:

    Hallo Tom, wat leuk om alles van je te lezen. Ik zie dat je leuke contacten hebt en je goed amuseert. Geniet en kakkerlakken ben je zo aan gewend.......dikke kus Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Claremont

Tom

Actief sinds 03 Feb. 2011
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 37029

Voorgaande reizen:

11 April 2015 - 11 September 2015

Vietnam en Zuid-Oost Azie

06 Februari 2011 - 02 Juli 2011

South-Africa

Landen bezocht: